OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
DANX har funnits sedan 1992 och är idag ledande inom reservdelslogistik i norden med ett eget distributionsnätverk i de sju nordiska och baltiska länderna. Danx täcker alla områden av reservdelslogistiken med bland annat in-night distribution, lagerhållning och PUDO-nätverk (pick up, drop off points). Danx kärnverksamhet är in-night leveranser som innebär att vi varje natt levererar reservdelar direkt till mer än 6000 teknikers bilar, flera tusen verkstäder och andra leveransplatser. Utöver distributionen har DANX också 24/7 lagerhållning för ett antal kunder och partners med leveranser dygnet runt. Reservdelslogistik är en viktig del för tillverkande företag. Du kan läsa mer om DANX här! (https://www.danx.com/Home/)
Din roll
Nu söker vi en IT support för DANX i Sverige där du kommer arbeta självständigt mot den svenska marknaden. Som IT-support kommer du bidra med ett dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ett ticket-system. Du kommer ge support i Windows och självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT. Det kan vara att scanners som används i produktionen krånglar till att hjälpa nya medarbetare komma igång med sina datorer och telefoner till att assistera vid spärrade lösenord eller frågor kring nätverket. Det är viktigt att vara serviceinriktad.
I rollen kommer du få välja att utgå från Stockholm eller Jönköping men oavsett kommer det innehålla en del resande i rollen. Tillsammans med teamet i Danmark kommer du även vara med i en 24/7 support för att bidra med professionalism och tillgänglighet. Därmed kommer det tillkomma jour ibland.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ticket-system
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
- Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT
- Anpassning och installation av datorer och program för att passa DANX behov
- Lösa varierande driftstörningar och frågor kring nätverk
Din profil
I rollen ser vi en driven medarbetare med ett stort intresse för IT. Det är meriterande att ha akademisk bakgrund alternativt motsvarande erfarenhet. För att passa i denna roll bör du vara väldigt flexibel och strukturerad. Vi söker dig som är engagerad, självständig och serviceinriktad med en ambition om att växa inom företaget. Du skall drivas av en hög ambitionsnivå, ha en väl utvecklad kommunikativ sida och en förmåga att tänka lösningsorienterat. Eftersom att ditt team är utspritt i Norden är det viktigt att kunna leda sitt eget arbete.
Dina kunskaper:
- Active Directory, Windows servrar samt Windows 10
- Nätverks kunskaper
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift, övriga nordiska språk är en merit
- B körkort
Meriterande:
- Relevant akademisk utbildning - vi ser gärna intyg
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)