OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Vill du göra skillnad och stötta upp där det behövs som mest? Och hjälpa de som hjälper andra, då hoppas jag att detta är rätt tjänst för dig. För att vara rätt person krävs IT-erfarenhet från utbildning eller jobb (om inte båda). Det vi erbjuder är en chans att göra karriär inom IT samtidigt som du gör skillnad i samhället!
Vi erbjuder stöttning, trygg anställning och ett härligt team. Våra anställda är vår viktigaste tillgång och det vill vi att du ska känna när du jobbar hos oss. Vi ser gärna att du är driven att lära dig saker och är serviceinriktad. Arbetstempot kan variera men överlag är det inte jättehögt men det viktiga är att du gillar att ta på dig varierade uppgifter. Organisationen du jobbar på är stor så det finns många olika vägar att ta sig framåt.
Lokalerna är placerade i centrala Stockholm med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort team. Ditt arbete som supporttekniker inom IT kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer arbetsuppgifterna att förändras för att du ska trivas.
Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fastlön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas.
Så ta chansen att utvecklas inom IT i en stor organisation där du kan göra skillnad.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du pluggat IT och/eller jobbat inom något tekniskt. Det är även plus att ha jobbat med kundtjänst, serviceyrken och med olika typer av felsökning. Viktigt att man talar svenska samt engelska.
Vi värderar högt
Intresse inom IT.
Jobbat inom IT, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl.
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
Utbildad inom IT/teknik
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Du som person
Viktigt med en inställning av att man vill lära sig IT och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.