OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en social och självgående IT-support! Besitter du bakgrund inom IT-support och är dessutom bevandrad med användarhantering i Microsoft 365? Då kan detta vara helt rätt nästa steg för dig!
OM TJÄNSTEN
Företaget har cirka 400 anställda. Tjänsten är belägen i Norra Stockholm och du kommer att ingå i deras IT-avdelning.
I rollen som IT-support konsult hos vår kund får du inte bara bli närmsta bollplank för tekniska frågor på plats utan också agera användarnas kontakt med frågor och problem inom datorer, utrustning och Microsoft 365. Utöver att prestera på en kompetent nivå i dina huvudsakliga arbetsuppgifter tror vi att du som person sporras av att utmanas och gärna är den som ger förslag på eller uppmuntrar förbättringsarbete i syfte att göra IT-miljön effektiv och stabil för kunden.
För att passa för denna tjänst bör du nyligen ha jobbat i en helpdesk på en IT-avdelning, du känner dig trygg med att hantera datorer, nätverk och kopiatorer samt har en bra insyn i användarehantering av Microsoft 365. Med bra insyn i användarhantering menar vi inte endast Trad Active Directory - utan du behöver företrädesvis förstå konton, mejl, exchange online, sharepoint och one-drive. Det är meriterande om du är bekant med Entra ID, EndPoint Manager och Autopilot.
För att trivas i denna tjänsten tror vi att du tycker om att hjälpa människor med IT-problem och räds inte för att tänka själv samtidigt som du gärna bollar tankar och idéer till förbättringar. På sikt, om du är framgångsrik i denna tjänst, finns det utvecklingsmöjligheter internt på företaget. Detta är din väg in till en spännande IT-konsult resa!
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader med goda utvecklingsmöjligheter
- En dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Felsökning och support för datorer (laptops och stationära datorer), skrivare och nätverk
* Användarsupport mot Microsoft 365 - kontohantering, åtkomster och system
* Allmän systemadministration - rättigheter, systemprestanda, VPN-anslutningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har jobbat i helpdesk på en IT-avdelning senaste 12 månaderna och känner dig trygg med de uttrycka ansvarsområdena
- Är erfaren inom användarhantering för Microsoft 365 - gärna Entra ID, EndPoint Manager och Autopilot
- Har ett genuint intresse för att jobba on-site med teknisk support
- Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom IT/Systemvetenskap.
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231