OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I denna roll är du den ultimata problemlösaren! Du är personen på plats för att ge toppklassig support till kollegorna. Om du älskar att vara den som får allt att funka, och om du gillar tanken på att vara den person som alla vänder sig till när tekniken strular, då är det här jobbet för dig!
Vi erbjuder
Vinnova, Sveriges innovationsmyndighet, öppnar upp för innovation som främjar hållbar och konkurrenskraftig utveckling. Här får du arbeta med modern teknik och moderna plattformar. Vi sitter i fina lokaler i centrala Stockholm och har en väldigt trevlig samarbetsorienterad kultur. Vi erbjuder dig också goda utvecklingsmöjligheter, generös friskvård och balans mellan arbete och fritid.
Rollbeskrivning och arbetsuppgifter
Vinnovas IT-enhet hanterar IT drift och support för ca 430 användare. Förutom drift och support för Vinnova ansvarar vi även för IT-miljön hos fyra andra organisationer; tre myndigheter och en stiftelse.
Vi söker dig som brinner för kundservice och som vill vara med och ta nästa steg kring vår IT-support. Du kommer att vara Vinnovas support på plats på kontoret, samtidigt kommer du även att hjälpa de andra fyra organisationerna på deras kontor med liknande arbetsuppgifter.
Du tar hand om de utmaningar som tilldelas dig via vårt ärendehanteringssystem (Service Desk Plus). Teamet du jobbar tillsammans med består av 9 personer där dina kollegor bland annat är supporttekniker, lösningsarkitekter, systemutvecklare, systemspecialister och infrastrukturansvariga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för dig kommer att vara:
- Installera datorer
- Administrera telefonabonnemang
- Kontakt med leverantörer
- Hantering av skrivare, konferensrum, konferensteknik m.m
- Felsöka användarnas utrustning (mobiler och laptops)
- Administrera konton
Kvalifikationer
Krav:
Utbildning:
Du har eftergymnasial utbildning inom informationsteknik och datakommunikation eller motsvarande relevanta kunskaper inom området, som vi bedömer likvärdiga.
Erfarenhet:
- Du har minst ett års erfarenhet av IT-support.
- Du har erfarenhet av ärendehanteringssystem för IT-support.
- Du har erfarenhet av dokumentation av problemlösningsåtgärder och arbetssätt för problemlösning.
Kunskaper:
- Du har goda kunskaper i Office365-tjänster.
- Du har goda kunskaper i Active Directory.
- Du har goda kunskaper i Windows 10/11.
- Du har goda kunskaper av telefonilösningar. (Vinnovas telefonilösning är uppbyggd på Telias molnväxel Touchpoint Plus och Telias kontaktcenterplattform ACE).
Språkkunskaper:
- Du kommunicerar obehindrat på svenska, i både tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.
- Du har goda kunskaper i engelska för att kunna hantera information kring produkter och tjänster.
Meriterande:
- Kunskap kring hantering av användare och grupper i Entra ID, (f.d. Azure AD).
- Grundläggande erfarenhet av administration av Sharepoint Online.
- Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk.
- Erfarenhet av att ha arbetat i ITIL-processer, såsom incidenthantering.
- Erfarenhet av att ge IT-support till olika kontor och/eller till medarbetare på distans (hybrid).
Personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och motivation.
Vi tror att du för att lyckas i rollen har ett stort intresse kring teknik, IT och datorer. Du drivs av att ha nöjda kunder och därmed har du bland annat följande egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Ödmjuk
- Kommunikativ
- Problemlösande
Du delar våra värderingar: respekt, ansvarstagande och mod och lever efter dessa i ditt dagliga arbete.
Placering
Vårt moderna och aktivitetsbaserade kontor ligger på Mäster Samuelsgatan 56 i centrala Stockholm.
Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Vi önskar att du börjar så snart som möjligt.
Om Vinnova
Vinnova är Sveriges innovationsmyndighet. Vi stärker Sveriges innovationskraft för hållbar tillväxt och samhällsnytta. Vinnova investerar cirka tre miljarder kronor varje år och har cirka 240 medarbetare med kontor i Stockholm samt filialer i Bryssel, Tel Aviv och Silicon Valley.
Vår vision är att vara Sveriges mest attraktiva statliga arbetsgivare. För att nå dit ger vi dig bland annat goda möjligheter till kompetensutveckling, friskvård och flexibla arbetstider. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och de kvaliteter som kulturell och etnisk mångfald tillför verksamheten. Läs gärna mer om oss och vårt arbetsgivarerbjudande här.
Kontakt
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta, Håkan Josefsson, enhetschef på avdelningen IT och Arkiv via telefon 08-473 30 61 eller e-post håkan.josefsson@vinnova.se
Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp.
Fackliga kontaktpersoner
Företrädare för ST är Ulrika Yfver 08-473 3043. För SACO är det Karin Stenström 08-473 3152 och Charlotte Furusten 08-473 3036.
Ansökan
Välkommen att ansöka till oss via vår rekryteringsportal senast 2023-11-28. Vinnova arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekryteringsprocess. Detta innebär bland annat att du inte behöver skicka in ett personligt brev. Obs, du har väl sett att vi även söker en erfaren supporttekniker?