OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du, tillsammans med ditt framtida team, kommer ge era kunder support i världsklass. Via telefon och mejl kommer du vara ansiktet (okej, rösten och skriften) utåt mot användarna. Ibland kan det även förekomma att du åker ut direkt till kund.
Du behöver ha grundläggande teknisk kunskap. Det är du som bedömer om ärendet behöver djupare felsökning och delegerar då vidare ärendet till rätt person i organisationen. Vi ser gärna att du har erfarenhet från följande:
- Remote Desktop/Citrix (Fjärrskrivbord)
- Enklare installationer
- AD (Active Directory)
- Hantering av Beställning
- Office365/Outlook
- Cloud/Azure
- Exchange
- VPN
Du har troligtvis jobbat med support tidigare alternativt har du haft någon längre praktikplats i en servicedesk. På så vis har du förmågan att skaffa dig snabb uppfattning av vad ärendet innebär och förstå kundens behov i situationen.
Som person är du hjälpsam, serviceminded, stresstålig och gillar problemlösning.