IT-support, ny service desk

Arbetsbeskrivning

Vill du få arbeta med den senaste tekniken samt jobba samman med goa och ambitiösa arbetskollegor? Befinner du dig i början av din IT-karriär och är nyfiken på ett uppdrag där du ges förutsättningar att snabbt kunna växa och vidareutvecklas? Eller har Du ett par års erfarenhet inom liknande område och vill vara med om att bygga upp ett nytt team? Då håller jag tummarna att Du läser vidare och ansöker!

Du kommer att bli en viktig pusselbit på resan framåt då en av Modis största kunder expanderar sin verksamhet i Göteborg. Under hösten kommer vi att skapa ett nytt team av supporttekniker där Du får möjligheten att hänga med på deras resa med din tekniska kompetens och personliga engagemang!

 

Din roll 

I Din roll som supporttekniker blir Du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker görs, är viktiga ingredienser i Din roll. 

Arbetsuppgifterna är varierande och Du kommer ge support både inom mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare av olika typer av applikation och IT-plattformar. Du ger support över telefon, mail, chatt samt via vår kunds ärendehanteringsportal och felsöker via fjärrstyrningsverktyg. Vår kund jobbar i en MS miljö med vissa inslag av iOS och Linux-operativ.

Vi söker därför Dig som brinner för IT och teknik samt är en fena på kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team. Du talar flytande svenska och god engelska. Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är mycket meriterande, men inget krav.

Som person är Du flexibel och stresstålig samt känner Dig bekväm i Din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. 

 

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är Du vår högsta prioritet och när Du behöver oss kommer vi att vara där för Dig. Vi introducerar Dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer Din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas Du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Ansökan gör Du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. 

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av Dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@modis.se

Vi väntar med spänning på Din ansökan!

 

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Meriterande• Någon form av utbildning inom IT,  gymnasial och/eller annan likvärdig• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter• Erfarenhet av Active Directory med hantering av konton och behörigheterKrav• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Manager Per Gullbransson

Business Manager Fredrik Ström

Business Manager Behija Jusufovic

Business Manager Engineering Behija Jusufovic

Behija Jusufovic

Helena Svartz Österlund

Sourcer IT Oscar Ericson

Jovanka Praizovic

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Modis Sweden AB
  • 5 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 november 2022
  • Ansök senast: 29 december 2022

Besöksadress

Postgatan 28
None

Postadress

Postgatan 28
Göteborg, 41110

Liknande jobb


31 oktober 2024