IT-support och systemansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med IT-support/helpdesk i en växande och utvecklande miljö? Vill du underlätta vardagen hos våra medarbetare och samtidigt fånga upp behov och fortsätta digitaliseringen av vår verksamhet?

Arbetsuppgifter


• Du ansvarar för IT-supporten och säkerställer proffsig och snabb service
• Du är systemansvarig för några av våra IT-system
• Du ansvarar för IT-information samt introduktion till våra medarbetare
• Du utgör en stödjande funktion åt verksamheten i IT-relaterade aktiviteter
• Du kommer att vara delaktig i vår pågående digitalisering

Ditt fokus kommer främst att vara first line-support, prioritera, fördela, utföra och följa upp supportärenden samt vid behov bistå vår second line-support. Tjänsten rymmer även ett systemansvar för MS Office (Word, Excel och Power Point) samt några av våra övriga interna system.

Vi söker dig

För att passa i denna roll har du en eftergymnasial utbildning inom IT, praktisk erfarenhet av och stort intresse för IT-relaterat arbete. Du är utvecklingsinriktad och har goda kunskaper i Office-paketet. Du är en god kommunikatör och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är viktigt att du har erfarenhet av relationsskapande arbete med mycket social kontakt. Körkort är ett krav då flera av våra medarbetare finns på olika kontor i kommunen.

Som person är du engagerad, driven och en kommunikativ problemlösare som trivs i en tempofylld miljö. Du är ansvarstagande, strukturerad och tycker om att samarbeta med andra. Vi lägger stor vikt vid att du tycker om att ge god service och support, är självgående och drivs av att avsluta initierade arbetsuppgifter på ett effektivt sätt.

LKF ska erbjuda lundaborna bostäder med god kvalitet, i god miljö och till rimlig hyra. Vår vision är Fler och Bättre Hem. Vi vet att hemmet är en viktig del av människans vardag och att människor som trivs med sitt boende brukar vara mer nöjda med sina liv. Våra fyra värdeord Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande ligger till grund för vårt dagliga arbete och i mötet med våra kunder. Vi på Lunds Kommuns Fastighets AB äger och förvaltar drygt 9 000 hyreslägenheter i hela Lunds kommun och 25 000 lundabor har sitt hem hos oss.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan via www.lkf.se/jobblista. Sista ansökningsdag är den 30 april 2017.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsutvecklingschef Gunilla Flygare på telefon 046-35 85 13 eller mail gunilla.flygare@lkf.se eller HR-koordinator Emma Sjödell på mail emma.sjodell@lkf.se eller telefon 046-35 86 74.

Heltid, tillsvidareanställning

 

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter  Ovenlund, Byggnadschef
046-358506

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1675 22101 Lund
None

Postadress

Box 1675
Lund, 22101

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024