OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en IT supporttekniker för en deltidsanställning på sidan av sina studier. Rollen innebär att ge nära IT-support till lärare och administratörer på ett statligt universitet i Stockholm. Du kommer att agera som lokalt IT-stöd och en brygga mellan institutionen och IT-avdelningen.
OM TJÄNSTEN
I rollen som IT-supporttekniker kommer du att vara en viktig resurs för att stödja institutionen under en övergångsperiod då dom integreras med universitetets centrala IT-miljö. Du kommer att arbeta nära deras lärare och administratörer för att säkerställa att de får snabb och effektiv IT-support i sitt dagliga arbete. Ditt fokus blir att hantera hård- och mjukvarusupport enligt IT-avdelningens riktlinjer, ge stöd med AV-utrustning i mötesrum och lärosalar, och hantera licenser för specialprogram.
För att lyckas i rollen behöver du ha en stark samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat förhållningssätt, då många av de dagliga utmaningarna kräver koordinering med universitetets centrala IT-avdelning. Detta är en möjlighet för dig som trivs i en varierande och social IT-roll där du får vara en brygga mellan vår kunds institution och IT-avdelningen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Ge hårdvaru- och mjukvarusupport enligt IT-avdelningens rutiner (med fokus på laptops och standardprogram).
- Hantera inventering och avveckling av utrustning.
- Ansvara för licenshantering för specialprogram (4-6 program med upp till 20 användare).
- Sköta hantering och support av AV-utrustning i mötesrum och lektionssalar.
- Vara tillgänglig dagligen via telefon och mejl (arbetsplats kommer att tillhandahållas).
- Ansvara för inköp av IT-relaterade produkter och tjänster.
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av IT-support, gärna i en större organisation.
- Förståelse för IT-support och systemövergångar.
- Du studerar idag en eftergymnasial utbildning inom relevant område och har minst ett år kvar av dina studier.
- Talar och skriver flytande på svenska då det används dagligen i arbetet både i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av support till slutanvändare, särskilt i större organisationer
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Du har förmågan att samarbeta väl och är tålmodig, då många arbetsuppgifter kräver nära kontakt och samordning med IT-avdelningen. Att kunna följa etablerade regler och rutiner är centralt i rollen.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231