IT-support, service desk

IT-support, service desk

Arbetsbeskrivning

Vill du få arbeta med den senaste tekniken samt jobba samman med engagerade arbetskollegor? Befinner du dig i början av din IT-karriär och är nyfiken på ett uppdrag där du ges förutsättningar att snabbt kunna växa och vidareutvecklas? Eller har du ett par års erfarenhet inom liknade? Då håller jag tummarna att du läser vidare och ansöker!

Just nu letar Modis Göteborg efter en IT-supporttekniker för uppdrag hos en av våra absolut största kunder. Rollen är belagd helt på plats ute hos kund, dock finns möjligheten till hybridarbete efter att man har kommit in i rollen.

Om rollen:

I din roll som supporttekniker blir du en viktig del av den tjänst som vår kund levererar till sina slutkunder. Vår kund ansvarar för att deras slutkunder i sin tur, får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete. Ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur saker görs, är viktiga ingredienser i din roll. 

Rollen är placerad ute i Torslanda, Göteborg och där kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med teamet.

Arbetsuppgifterna är varierande så väl som arbetsmängden. Du kommer via telefon, mail och chatt att ta emot inkommande ärenden från interna medarbetare som ringer in med IT-relaterade ärenden. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar. Det kan röra sig om användar- och lösenordshantering, Microsoft Office-frågor, Windows, VPN-problem, Active Directory och liknande problematik.

Du kommer att få en utbildning under de första veckorna som säkerställer att du är helt redo för att ta dig an jobbet. Till din hjälp kommer du därefter även att ha tillgång till deras Knowledge Base där du kan söka efter diverse lösningar, samt ha dina kollegor till stöd.

Vad behöver du för att trivas?

Främsta egenskapen vi efterfrågar är ett brinnande intresse för IT, problemlösning och att hjälpa andra. Du behärskar det svenska språket flytande i både tal och skrift, då tydlig kommunikation är mycket viktigt.

Du förstår vikten av en god kundrelation och vårdar den. Du kan värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Arbetet kräver även att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Har du antingen någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller KY/YH) så är detta mycket meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon typ av serviceyrke ses även det som meriterande.

Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen, och påbörja din IT-karriär.

Om Modis

På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Modis så snart som möjligt! Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. 

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@modis.se

Vi väntar med spänning på din ansökan!

 

Nyckelord

Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Meriterande• Någon form av utbildning inom IT,  gymnasial och/eller annan likvärdig• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter• Erfarenhet av Active Directory med hantering av konton och behörigheterKrav• Flytande i svenska och engelska, tal och skrift

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Manager Per Gullbransson

Business Manager Fredrik Ström

Business Manager Behija Jusufovic

Business Manager Engineering Behija Jusufovic

Behija Jusufovic

Helena Svartz Österlund

Sourcer IT Oscar Ericson

Jovanka Praizovic

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Modis Sweden AB
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Besöksadress

Postgatan 28
None

Postadress

Postgatan 28
Göteborg, 41110

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024