OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Wecall är ett av Sveriges starkaste och snabbast växande callcenter som utökar sin verksamhet.
Hos oss arbetar du i en familjär atmosfär, fräsch lokal centralt i Sundsvall och inte minst kul på jobbet! Wecall satsar på sina anställda och vi har roliga aktiviteter både på och utanför arbetsplatsen.
Vi söker nu svensk-, dansk- och finsktalande Servicedesk agenter till vårt nya nordiska team (firstline IT-support) för en kunds räkning. Kunden håller högt på säkerhet och regler så vi kommer att begära ett intyg från belastningsregistret.
Arbetsuppgifterna inom servicedesk innefattar bland annat:
- Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
- Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
Vem vi söker:
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både vad gäller tal och skrift.
- Du har goda kunskaper i danska eller finska, både vad gäller tal och skrift.
- Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
- Du är driven, lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
- Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
- Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst/service:
- Ärendehanteringssystem
- Fjärrsupport (Team Viewer, Remote Desktop etc)
- Microsoft Office
- Office365
- ServiceNow
Utbildning:
Du får en gedigen utbildning i alla system.
Vi anställer löpande under hösten med start i augusti.
Arbetstider:
Dagtid måndag till fredag