OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Har du tidigare erfarenhet av arbete med IT-support i en helpdesk/servicedesk och letar efter ett arbete som sträcker sig till våren 2021? Titta hit!
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 80-100 %
Tidsperiod: 2020-10-19 till och med 2021-03-31
Om företaget
Vår kund är en kommunal organisation som arbetar för stadens funktionalitet. Vi söker åt deras räkning en supporttekniker till deras servicedesk som levererar interna tjänster till organisationens olika verksamheter. Organisationen är i en förändringsprocess och behöver förstärkning under en period för att ge support till användarna under förändringens gång.
Vem är du?
Arbetet som IT systemtekniker på servicedesken innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med att ge support på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, Office 365 och mobila OS (iOS). Du kommer även att arbeta med systemadministration och dokumentation. Du som vill arbeta i ett härligt team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag!
Vem är du?
Vi ser att du…
* Har minst 1 års vana av arbete inom servicedesk/helpdesk
* Har erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post
* Har erfarenhet från arbete i Office 365
* Har erfarenhet av support av mobila OS (iOS) och enheter
* Har arbetat i ärendehanteringssystem
* Har allmän kunskap om ITIL:s processer
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Är mycket kommunikativ och serviceinriktad
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com
Nyckelord: Helpdesk, IT-support, First line, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson