OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division Konsult och Service ansvarar för diverse servicetjänster och är en av fem divisioner inom Landstinget Västmanland.Basenheten IT Centrum är en av sex basenheter, verksamheten omfattar drift, kommunikation, systemförvaltning, support samt utveckling av IT och telefoni.Supportenheten har till uppgift att supportera, felsöka, övervaka och hantera produktionen åt administrativa och vårdnära IT-system samt att medverka i att utveckla olika IT-anknutna projekt kring olika teknikfrågor. Vi söker nu en IT-tekniker till resultatenhet IT- support Arbetsuppgifter Som medarbetare i IT-support kommer du att arbeta roterande mellan olika funktioner och roller.De främsta funktionerna är Frontoffice och Backoffice.Rollen i Frontoffice innebär att registrera ärenden i IT Centrums ärendehanteringssystem.Ärenden inkommer främst via telefon men även till viss del via e-post.Rollen innebär även att göra en bedömning och ställa en första diagnos för att kunna kategorisera och prioritera ärendet.Inom ramen för arbetet löses även ärenden av enklare karaktär.Rollen i Backoffice innebär att arbeta med felsökning och åtgärdande av inkomna ärenden samt till viss del även med rådgivning.Målsättningen är att i Backoffice lösa alla ärenden som kan lösas på distans. Bemanningen i IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00 ?17:00 måndag till fredag, i dagsläget arbetar sex personer i IT-support och hanterar 180-250 inkommande samtal per dag Kvalifikationer Vi söker dig som har treårig gymnasiekompetens samt några års erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, vi ser helst att du har erfarenhet inom området IT-support.Din kommunikationsförmåga i tal och skrift är mycket god i såväl svenska som engelska, vi förutsätter att du har goda kunskaper i Microsoftmiljöer.Erfarenhet av arbete med följande är meriterande: - fjärrstöd - Active Directory - ärendehanteringssystem - nätverk - IT-säkerhet Då arbetet är utåtriktat och innefattar mycket kontakter med såväl kunder som kollegor ställer vi stora krav på din sociala kompetens, din vilja och förmåga att arbeta i grupp samt din kommunikativa förmåga.Vi arbetar nära varandra och vi förutsätter att kunskapsöverföring är naturligt för dig.Som person är du ansvarstagande, stresstålig och har en positiv och utåtriktad läggning med en hög känsla för service.Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.Anställningsvillkor Tillsvidare, Heltid Tillträde snarast enligt överenskommelse. Insända betygshandlingar återsändes ej.