OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Division Konsult och Service ansvarar för diverse servicetjänster och är en av fem divisioner inom Landstinget Västmanland.Basenheten IT Centrum är en av sex basenheter, verksamheten omfattar drift, kommunikation, systemförvaltning, support samt utveckling av IT och telefoni.Supportenheten har till uppgift att supportera, felsöka, övervaka och hantera produktionen åt administrativa och vårdnära IT-system samt att medverka i att utveckla olika IT-anknutna projekt kring olika teknikfrågor. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.Arbetsuppgifter Som medarbetare i IT-support kommer du att arbeta roterande mellan olika funktioner och roller.De främsta funktionerna är Frontoffice och Backoffice.Rollen i Frontoffice innebär att registrera ärenden i IT Centrums ärendehanteringssystem.Ärenden inkommer främst via telefon men även till viss del via e-post.Rollen innebär även att göra en bedömning och ställa en första diagnos för att kunna kategorisera och prioritera ärendet.Inom ramen för arbetet löses även ärenden av enklare karaktär.Rollen i Backoffice innebär att arbeta med felsökning och åtgärdande av inkomna ärenden samt till viss del även med rådgivning.Målsättningen är att i Backoffice lösa alla ärenden som kan lösas på distans. Bemanningen i IT-support schemaläggs under öppettiderna 07:00 ?17:00 måndag till fredag, i dagsläget arbetar sex personer i IT-support och hanterar 180-250 inkommande samtal per dag Kvalifikationer För att klara arbetet vill vi att du har en relevant IT-utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet inom området IT-support.Arbetet kräver goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.Goda kunskaper i Microsoftmiljöer är en förutsättning.Erfarenhet och kunskaper inom Fjärrstöd, Active Directory, Servicdesk, Ärendehanteringssystem, Klient och server, ITIL, Lotus Notes, Nätverk och IT-säkerhet är meriterande.Arbetet är utåtriktat och innefattar mycket kontakter med såväl kunder som kollegor vilket gör att vi ställer stora krav på din sociala kompetens och din kommunikativa förmåga, vi vill att du ska kunna arbeta i grupp och vi förutsätter att kunskapsöverföring är naturligt för dig.Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Insända betygshandlingar återsändes ej.