Arbetsbeskrivning
En av våra medarbetare ska gå i pension till våren och vi söker efter hennes ersättare.
Arbetet består i huvudsak i att supporta användare med förekommande IT relaterade problem. Koncernen har en central helpdeskfunktion som tar första kontakten vid alla typer av IT relaterad support. Viss del av dessa hanteras centralt medan andra måste lösas lokalt.
Det finns en till i samma roll i Limmared och båda rapporterar till vår IT Support Services Manager i Ardagh Group. På glasbruket har vi ca 475 användare. Det är dessa som är målgrupp för supporten i första hand. Med tanke på att vi är en tekniskt utvecklad processindustri behöver vi också IT kompetens som dialogpartner i produktionen.
Du har en relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller annan utbildning och några års erfarenhet från IT-branschen. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.
Du är självgående, initiativtagande och tillräckligt ödmjuk för att vilja ta dig an både stora och små IT-tekniska problem.
Du har körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Önskvärd erfarenhet från IT
* Erfarenhet av att installera hårdvara
* Windows (7/8/10/11 samt 365)
* Microsoft Office 365
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler
* Strukturerat arbete i mindre projekt
* Dokumentation av infrastruktur och processer
* Någon typ av ärendehanteringssystem
Vi värderar dina personliga egenskaper, arbetslivserfarenhet och att du bor i närområdet
Tjänsten är heltid och tillsvidare.