IT support sökes till nysatsande konsultbolag

IT support sökes till nysatsande konsultbolag

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas som konsult och inledningsvis arbeta med support internt på ett
industriföretag? Då är detta jobb för dig!

Om företaget
Vår kund är ett konsultbolag inom IT området, och har sitt huvudkontor längs vattnet i Majorna. Bolaget består i dagsläget av totalt 10 konsulter. Fokus ligger på infrastruktur, IT-support och utveckling. Just nu sker en nysatsning då systerbolagen flyttat ihop i helt nyrenoverade lokaler. Här samlas alla medarbetare när de inte är ute i uppdrag och planerar nästa konvent eller slåss om vem som är företagets pingis-champion.
Alla nya medarbetare ingår i ett mentorsprogram där seniora konsulter vägleder och stöttar de nyanställda konsulterna vid behov. Bolaget jobbar efter värderingarna hjärta, hjärna och engagemang.

Dina arbetsuppgifter
I ditt inledande uppdrag kommer du arbeta med intern IT support ute hos slutkund. Där ingår du i den grupp som hjälper företagets anställda med tekniska problem som uppstår.
Då du förhoppningsvis har en teknisk och pedagogisk sida kommer du få utbilda användarna i hur tekniken fungerar. Om möjligt ser vi gärna att du vill ta ansvar för att utveckla och underhålla servicedeskens processer och rutiner för att ge så bra support som möjligt till användarna.

Din profil
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support sen tidigare och att du är teknisk kunnig. Som person är du utåtriktad och känner tillfredsställelse när du löst ett problem åt en användare.

Skallkrav
- 1-2 års erfarenhet av att jobba med 1st line support eller motsvarande
- Erfarenhet av telefonsupport med tekniska problem
- Flytande svenska i tal och skrift
- IT relaterad utbildning eller motsvarande års arbetslivserfarenhet

Meriterande
- Körkort

Personliga egenskaper
- Positiv
- Utåtriktad
- Vill hjälpa andra

Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Område: Göteborg
Arbetstider: 8-17
Start: 1 december

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


6 oktober 2024

IT-Supporttekniker – Stockholm

IT-Supporttekniker – Stockholm

23 oktober 2024

Konfigurationsledare

Konfigurationsledare

23 oktober 2024