OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av arbete som teknisk support eller helpdeskmedarbetare? Är du serviceminded och trivs i kontakten med människor? Då ser vi fram emot din ansökan.
Om uppdraget
Kunden är en statlig myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Myndigheten samarbetar med andra aktörer och myndigheter inom Sverige men också internationellt. Här jobbar människor med olika bakgrund och kompetenser.
Din arbetsplats kommer vara belägen i Ronneby. Uppdraget startar enligt överenskommelse och planeras pågå i 6 månader med stor sannolikhet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk support och helpdeskmedarbetare hos vår kund kommer du att befinna dig i en spännande miljö där du kommer att agera stöd till slutanvändare i lednings- och informationssystem. I arbetet kommer du hantera generella IT-frågor och ha hand om till exempel login- och kontohantering. Vidare kommer du bemanna kundens servicedesk och ha telefonsupport med hjälp av tillgängliga verktyg, vi önskar därför att du har erfarenhet av helpdesk. Du kommer även att registrera, uppdatera och dokumentera information i stödsystem och bevaka att ärenden åtgärdas inom aktuella tidsramar samt att återrapportering sker till kund. Tidigare erfarenhet och kunskap i ärendehantering ses därför som meriterande för tjänsten. Vidare kommer du också behöva hantera kringutrustning som koppling av nätverksuttag, byta och installation av konferensutrustning, nyinstallation och ominstallation via RIS.
Dina kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Erfarenhet inom aktuellt yrkesområde
- Goda kunskaper i svenska och engelska
- Grundkunskaper om relevant hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem
- B-körkort
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson