IT-support sökes till Stora Enso Skog i Falun!

IT-support sökes till Stora Enso Skog i Falun!

Arbetsbeskrivning

Är du en teknisk och serviceinriktad person som letar efter en ny utmaning? Då ska du absolut se hit! Stora Enso Skog i Falun söker en lokal förmåga som är en stjärna på dagliga IT-relaterade problem. Ta chansen och sök redan idag! Vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Stora Enso är en av de globalt största ledande aktörerna inom skogindustrin och har verksamheter över hela världen. De är kända för sitt fokus på hållbarhet och innovation och strävar efter att utveckla produkter och lösningar som är miljövänliga och cirkulära. Nu söker de förstärkning till sitt IT-team i Falun.

I rollen som IT-support kommer du att få agera användarsupport i det dagliga arbetet rörande IT-frågor. Detta innefattar uppgifter som exempelvis att installera datorer, skrivare, telefoner och ge support kring all form av utrustning inom IT-området på arbetsplatsen. Som person har du ett tekniskt intresse och håller dig uppdaterad om förändringar inom IT. Samtidigt är du en person som uppskattar att vara behjälplig och tycker om att möta människor, lösa problem och uppskattar även att arbeta i ett internationellt team.
Tjänsten är lokaliserad i Falun och vi ser att du som söker har möjlighet att befinna dig så mycket som möjligt på plats på kontoret för att kunna leverera bästa möjliga service och support till dina kollegor.

Du erbjuds
- En konsultanställning på heltid genom Academic Work hos Stora Enso Skog i Falun
- Ett arbete där du kommer att praktisera och utveckla din IT-kompetens
- Chans att vara en del av en global verksamhet med stora utvecklingsmöjligheter
- En stöttande konsultchef hos Academic Work under uppdragets gång

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera installationer av datorer och kringutrustning
* Underhåll och uppdateringar av all form av IT-utrustning
* Arbeta med användarsupport i den dagliga driften
* Stöttning och samarbete med teamet på plats
* Användaradministration såsom onboarding och offboarding


VI SÖKER DIG SOM


* Har goda kunskaper inom Windows 10 & 11 samt Active Directory/ Kontohantering
* Har goda kunskaper inom Endpoint Manager och Windows Server
* Har goda kunskaper inom O365
* Har grundläggande nätverkskompetens
* Har någon form av erfarenhet av användarsupport alternativt eftergymnasial utbildning inom IT samt tidigare arbetslivserfarenhet inom service
* Har flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Har körkort


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024