OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för IT och drivs av att kunna ge god service till andra i ditt jobb?
Perfekt, då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag.
Dina arbetsuppgifter
Som helpdesk medarbetare hos vår samarbetspartner kommer du att ingå i ett team där du i det dagliga arbetet med god service hjälper kunder att lösa deras IT-utmaningar.
Teamet sitter på plats ute hos kund, centralt i Örebro och man har även kollegor som sitter i Stockholm som hanterar samma ärenden.
Då vår kund hanterar känslig information som är säkerhetsklassad, kommer man att behöva göra ett utdrag ur belastningsregistret samt genomgå en säkerhetsprövning.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Redigera behörigheter i Active Directory.
- Scripta och förbereda systemuppdateringar.
- Återställa och tilldela lösenord.
- Hjälpa medarbetare med felsökningar, konfigureringar och installationer av sin IT-utrustning.
Om företaget
Vår samarbetspartner är den ledande leverantören av IT-infrastruktur i Norden och drivande inom informationsteknologi på den svenska marknaden.
De finns på ett trettiotal orter i Sverige där de stöttar sina kunder på den digitala resan. Idag har de över 2500 medarbetare i Sverige och över 7000 kunder. De hjälper sina kunder att utforma, implementera, driva och underhålla den IT-infrastruktur som deras företag behöver och är beroende av.
Ni kommer att sitta ute hos en av deras kunder, där ni kommer att ingå i deras egna IT-support team.
Din profil
Skallkrav:
- Minst 1 års erfarenhet av liknande roll i servicedesk.
- Varit i kontakt med Active directory.
- Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift.
- Vi ser att du är social, serviceminded och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt.
Meriterande:
- Goda kunskaper av MS Office Suite, Azure, MS Exchange och M365.
- Kompetetens inom Powershell.
- Kompetens inom Windows server, nätverk, linux och ITIL.
- Kompetens rörande VPN-lösningar.
- Kompetens inom TOPdesk
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT. För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort : Örebro
Urval sker löpande så missa inte chansen! Skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996