OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en IT Support Specialist till vår IT-organisation med placering i Skärblacka, utanför Norrköping. Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du kommer att arbeta i BillerudKorsnäs koncerngemensamma IT organisation som består av ca 100 personer och ansvarar för att aktivt leverera och möjliggöra IT- tjänster, system och processer för att vinna, serva, och behålla affärspartners och kunder. Innovation, mångfald och engagemang är viktiga ledord för oss. Är du en driven tekniker? Då kan vi vara något för dig!
Vi är inne i en digitaliseringsresa på BillerudKorsnäs, både inom den egna arbetsplatsen och inom produktion. Brinner du för support och är vass på den digitala arbetsplatsen, M365, kan du vara den vi söker.
Vår ServiceDesk är placerad i Skärblacka och ansvarar för att ge högkvalitativ och personlig support till våra kollegor över hela världen. Kvalitet är viktigare än kvantitet för oss.
Inom supportflödet hanterar och ansvarar vi för både first- och second line funktionen. Vi arbetar med ärenden i vårt ärendehanteringssystem, utbildar BillBot som är vår ChatBot, skapar användarguider, deltar i projekt och driver automatisering och effektivisering. Vi har en ITIL-baserad leverans.
Varje medarbetare i Servicedesk har sin egen profil och ansvarsområden. Vi drivs av att bygga bort eller automatisera återkommande arbetsuppgifter och att vi istället får möjlighet att arbeta med mer komplicerade och spännande uppgifter. Arbetet innebär ett nära samarbete med dina kollegor både inom och utanför IT.
Vi ser det som en självklarhet att vid behov hjälper vi till i andra funktioner inom IT.
Vi erbjuder ett arbete där du får möjlighet att lära din nytt varje dag i ett företag med en modern Microsoftbaserad IT-miljö. Vi är en trevlig grupp som präglas av teamkänsla och prestigelöshet. För att trivas hos oss behöver du tycka om utveckling och förändring då vi har en förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt. Resor och beredskap kan ingå i tjänsten.
Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en utbildning inom IT och arbetat med support i minst 2 år. Vi söker dig som har erfarenhet av den digitala arbetsplatsen. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. All vår dokumentation är på engelska, vi har användare som är placerade över hela världen och många av våra möten hålls på engelska. Vi ser gärna att du har B-körkort.
Erfarenhet från arbete med Informationssäkerhet är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du kreativ i ditt problemlösande och tycker om att samarbeta med andra människor men att du samtidigt har förmågan att arbeta självständigt. Du är duktig på att ta ansvar för uppgifter och säkerställa att de blir slutförda.
Kontakta oss
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellinor Appelqvist, Tf Manager IT Servicedesk på telefon 011-245392.
Ansökningsinformation
Vi ser fram emot din ansökan senast den 24 oktober! Vi kommer att hantera ansökningar löpande!