IT Support specialist Beijer Servicekontoret

IT Support specialist Beijer Servicekontoret

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta inom 1st och 2nd line? Nu finns en möjlighet att arbeta på Sveriges största bygghandel som IT supportspecialist. I denna roll kommer du vara del av ett passionerat team på servicekontoret och främst arbeta med att stötta dina interna medarbetare från andra butiker och kontor med breda ärenden inom IT. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Du kommer arbeta tillsammans med IT Service Desk som utgår från Beijers huvudkontor i Sollentuna, med möjlighet till att arbeta hemifrån. De arbetar efter ett hybrid-schema, ca 2-3 dagar på kontoret. Du kommer jobba tillsammans med teamet som idag består av 6 medarbetare och en teamleader. Teamet har ett härligt arbetsklimat, god jargong. Ingen kan allt, därför hjälps samtliga kollegor åt och diskuterar ärenden/problem tillsammans.

Du kommer få en introduktion av teamleader där du succesivt blir alltmer självgående i takt med att du kommer in i din nya roll där målet är att arbeta självständigt inom kort. Du kommer ha stora möjligheter till att utveckla dina kunskaper inom IT på en härlig arbetsplats i nyrenoverade lokaler. Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter med många kontaktytor inom organisationen.

#

Du erbjuds


* Bli del i ett team med stark gemenskap
* En arbetsplats med en kultur känd för respektfullt samspel, etiskt beteende och integritet.
* Möjlighet att utvecklas inom IT support av seniora kollegor
* En långsiktig tjänst med målsättning att överrekryteras på sikt.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer både jobba med 1st och 2nd-linefrågor och hjälpa till med allt från nollställning av lösenord, till felsökning av IT-system och servrar. Dina arbetsuppgifter är utöver detta varierande och beror på din kompetens samt utvecklingsvilja. IT Service Desk på Beijer är en central och viktig del inom organisationen, där du kommer känna att du har ett ansvar samt en betydande och tacksam roll.


* Bemanna 1st- och 2nd line IT Service Desk,
* Besvara supportärenden via ärendehanteringssystem samt telefon,
* Självständigt samt tillsammans med teamet felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT,
* Felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer.


VI SÖKER DIG SOM
Du behöver ha ett stort intresse för IT och teknik. Du ska ha tidigare erfarenheter av jobb inom IT. Det är inget krav att ha studerat inom IT/teknik. Du ska tala flytande svenska samt ha goda kunskaper inom det engelska språket (tal och skrift) eftersom Beijer tillhör en internationell koncern.

Krav för tjänsten:


* Tidigare erfarenhet av IT support
* En god generell förståelse för IT, tex dataflöden, cloudmiljöer m.m
* Du är en lagspelare, strukturerad och pedagogisk som person


Meriterande:


* Erfarenhet av ServiceNow
* Erfarenhet/kunskap av Azure
* Nätverkskunskap


Den tekniska miljön är i huvudsak Microsoft-baserad med SCCM, Office 365, Active Directory där det även är en hybrid mellan Azure och on-prem. Beijer använder ServiceNow som ärendehanteringssystem och följer ITIL-ramverk. Det är därför meriterande att ha erfarenhet/kunskap inom ovan nämnda områden.

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Häggvik, Sollentuna (Med flexibilitet att arbeta hemma 3 dagar i veckan)


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Beijer Byggmaterial här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024