OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT Support Specialist
CERTEGO är en ledande nordisk leverantör av säkerhetslösningar för fastigheter, egendom och människor. Vi erbjuder produkter och tjänster inom passerkontroll, brandskydd, kamerabevakning, lås och beslag m.m. Vi levererar skräddarsydda säkerhetslösningar - mekaniska, elektromekaniska och digitala- till så väl högsäkerhetsanläggningar som bostadsbolag.
CERTEGO SÖKER EN IT SUPPORT SPECIALIST
Vi söker just nu en driven IT Support Specialist till Certegos interna IT-support och service desk. I rollen kommer du ansvara för first- och second line-support på både svenska och danska. Rollen innebär varierande uppgifter och du kommer att arbeta med allt från felsökning till installation och konfigurering av datorer samt kringutrustning. Som IT Support Specialist är du den första i kontakt med verksamheten för att lösa problem och det är viktigt att hålla våra slutanvändare informerande i ärenden. Du samarbetar med kollegor inom teamet och med andra avdelningar för att ständigt utveckla Certegos service desk.
Arbetsuppgifter i rollen:
· Arbeta med incidenter och beställningar i IT-supportens ärendehanteringssystem
· Tillhandahålla teknisk support till våra anställda via telefon, email och andra kanaler både på svenska och danska.
· Analysera, felsöka och diagnostisera tekniska problem samt effektivt finna lösningar.
· Eskalering av incidenter och samarbete med lämplig specialist eller team
· Övervaka pågående ärenden och informera om statusuppdateringar samt tidsförlopp.
· Dokumentera lösningar, vidareutveckla manualer och annan teknisk dokumentation
· Samarbeta med andra avdelningar för att identifiera återkommande problem för att utveckla Certegos interna IT-support
· Delta i IT-projekt och implementation av nya features, policys och övriga standarder
Vem är du?
· Du behärskar både svenska och danska flytande i tal och skrift.
· Är utbildad inom IT eller har likvärdig relevant arbetserfarenhet.
· Har minst ett års erfarenhet av arbete i service desk.
· Har färdigheter inom Microsoft 365, Windows OS och Active Directory.
· Är erfaren att ge teknisk support till användare.
· Har god problemlösningsförmåga och håller deadlines.
· Har kunskap av operativsystem, nätverk och hårdvara.
· Körkort med behörighet B.
Vi ser även gärna att du:
· Är driven och har viljan att utvecklas.
· Är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.
· Har god analytisk- och problemlösningsförmåga.
· Är ansvarstagande, strukturerad och arbetar noggrant.
· Kan prioritera kundbehov och är service minded.
Vi ser gärna att du känner till följande IT-system eller tjänster: Windows Server, Active Directory, Azure Active Directory, Microsoft 365, Intune/SCCM, Meraki, TeamViewer, SSO SAML, Remote Desktop Protocol, Freshservice.
Vårt erbjudande till dig
CERTEGO har som målsättning att vara branschens främsta arbetsgivare och kan erbjuda bra personlig utveckling och goda övriga anställningsvillkor. För oss är det viktigt att du trivs och vi arbetar för en hög teamkänsla. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Mer om Certego
Certego finns med under hela processen, från projektering till installation, och kan sedan sköta drift, underhåll och service. Med våra tjänster för hantering av passagenyckel och bokningssystem sköts systemen säkert, kostnadseffektivt och tidsbesparande. Vi finns på mer än 70 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är ca 1200 anställda.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Certego med Active Search. För mer information kontakta vår rekryteringskonsult Fanni Orestav, 073 852 79 63 email: fanni@active-search.se eller researcher Ture Romanus Myrberg, 070 788 13 49 email: ture@active-search.se. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail, då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR på https://active-search.se/integritetspolicy/
Varmt välkommen med din ansökan!