OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge högklassig service och har tidigare erfarenhet av att arbeta i en IT-support? Bra. Nu söker vi nämligen för kunds räkning en IT-support specialist. Ett perfekt nästa steg för dig som vill ta större ansvar i ett mindre, sammansvetsat team. Företaget är på en spännande resa internt, så stora utvecklingsmöjligheter finns för rätt person. Ansök idag! Vi arbetar utefter löpande urval.
OM TJÄNSTEN
För kunds räkning söker vi nu en IT-support specialist som vill vara med och ansvara för den dagliga support- och service deskenheten. Som IT-support specialist agerar du som Single Point of Contact (SPOC) för IT-relaterade frågor till företagets kunder samt ger support till interna kollegor och användare på kontor, lager, butiker m.m. Det viktigaste för den här rollen är att säkerställa effektiv leverans av IT-tjänster till verksamheten – utan eller mindre avbrott i tjänsten – och att genom teknik möjliggöra för verksamheten att nå sina mål.
Teamet består idag av 5 personer och du kommer bli en del av ett engagerat team som består av olika människor, med olika bakgrund och kunskap. Det märks att medarbetarna är företagets viktigaste tillgång.
Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats med viss möjlighet till hybridarbete
- En viktig del i ett kompetent team på ett internationellt bolag
- För rätt person finns det goda möjligheter till utveckling inom bland annat cyber-säkerhet eller molntekniker.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Konfigurera och distribuera hårdvarukomponenter, såsom; datorer, skrivare, nätverksenheter, AV-lösningar och annan kontorsutrustning
* Ta ansvar för det övergripande IT-stödet och tjänsterna som levereras på global nivå
* Hantera det dagliga arbetet i företagets incidenthanteringssystem; ge support och svara på användarfrågor, förfrågningar och vissa kategorier av begäran om ändringar
* Arbete i 1st/2nd line support
* Hantera livscykeln för användarkonton och enheter i företagets IT-systemen
VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Exempelvis 1st/2nd line support, servicetekniker, teknisk help desk
- Har starka IT-kunskaper inklusive Microsoft 365-svit, Windows OS och Active Directory-resurser •
- Har ITIL kunskap och erfarenhet av processer såsom incident- och service request management
- Har kunskap om både klient- och mjukvaruinstallation med SCCM eller Intune
- Har erfarenhet av att hantera nätverksenheter som routrar, switchar och brandväggar, samt ha goda kunskaper om TCP/IP-nätverk och applikationsprotokoll
- Kommunicerar flytande på både svenska och engelska, tal och i skrift.
Det är meriterande om du har
- Microsoft ERP-supporterfarenhet
- Kunskap om cloud computing och koncept, såsom Azure eller AWS
- God förståelse för cybersäkerhetskoncept, SD-WAN-nätverk och serverhosting
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231