OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund på södermalm i Stockholm. Kunden är verksam inom olika spännande branscher där IT är central för bolagen inom koncernen.
Din profil:
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av IT-support och som är redo att ta dig an en ny utmaning. Som person är du glad, social, nyfiken och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi tror också att du är noggrann, lättlärd och flexibel samt tycker om att ge professionell service.
Erfarenhet är inte det viktigaste i denna roll, har du rätt inställning, är social och vetgirig så finns verktygen och möjligenheten att få lära dig det djupa tekniska väl på plats hos kunden.
Rollen:
Kunden är en koncern med flera bolag inom vitt skilda branscher vilket gör arbetet omväxlande och utvecklande. IT är central för hela koncernen och du kommer att ingå i ett servicedesk team om fem personer som ger support till företagets ca 200 användare på huvudkontoret samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen.
Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och on-site. Servicedesken hanterar allt från 1:st till 3:rd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Resor kan förekomma.
För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:
- Supportera MS Office 2013/16
- Office 365 och kringliggande tjänster
- Supportera datorer med Windows 7 & 10
- Administration i Active Directory och MS Exchange
- Windows server
- Nätverk
- Felsöka hårdvara och kringutrustning
- Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande
- Svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har körkort.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby