IT Support Specialist till Svefa i Stockholm!

IT Support Specialist till Svefa i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Svefa söker en erfaren och nyfiken IT Support Specialist till interna IT-funktionen i Stockholm!

Vill du bidra med din kompetens inom IT-support och samtidigt utvecklas genom IT- och digitaliseringsprojekt på ett expansivt bolag? Då kan rollen som IT Support Specialist hos Svefa vara något för dig! Här får du en central roll där du arbetar i ett tight team med mycket engagemang och frihet under ansvar. Svefa växer och utvecklas snabbt, vilket ger goda möjligheter för dig att växa och påverka i rollen.

Vi erbjuder dig

• En central roll i ett engagerat och sammansvetsat team med trevligt arbetsklimat. 
• Möjlighet att påverka tekniska lösningar och delta i utvecklingsprojekt som förbättrar verksamheten.
• Stor frihet att arbeta självständigt och ta ansvar, samtidigt som du får kontinuerligt stöd från dina kollegor. 
• Centralt beläget kontor i Stockholm med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan

Det här gör du hos oss

Som IT Support Specialist kommer du att:

• Hantera IT-supportärenden inom hårdvara, mjukvara och nätverk via telefon, mail och på plats.
• Installera och underhålla datorer, applikationer och övrig utrustning.
• Medverka i utvecklingsprojekt för att till exempel förbättra våra affärsprocesser.
• Säkerställa en hög nivå av IT-säkerhet och fungera som stöd inom området, exempelvis vid uppdatering och patchning.
• Samarbeta med kollegor för att proaktivt lösa tekniska utmaningar och förbättra interna processer. 

Ditt team och arbetsplats

I rollen som IT Support Specialist ingår du i det interna IT teamet om fyra personer och rapporterar till IT-chef. Du utgår från Stockholmskontoret men supporterar hela Svefa som är utspridda på 18 kontor runt om i landet. 

På kontoret är det aktivitetsbaserat i en hybridmiljö med möjlighet att arbeta två dagar i veckan hemifrån. På Svefa är atmosfären välkomnande och stämningen kollegial med nära samarbete i alla led.

Mer om dig

Vi söker dig som är erfaren inom IT-support och som är van vid att arbeta i en Windows-miljö med Office 365 och Sharepoint. Du har erfarenhet av att bygga anpassningar och workflows med till exempel Logic apps i Azure. Du är även van vid att IT-säkerhet har en central roll i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och trivs med att snabbt hantera olika typer av tekniska utmaningar. 

För att lyckas i rollen tror vi att du är en kommunikativ lagspelare som tar egna initiativ och har ett proaktivt arbetssätt. Du är nyfiken på att utveckla nya färdigheter inom IT-säkerhet och digitalisering, och du uppskattar att hjälpa andra och skapa smidiga lösningar för användarna.

 

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2024
  • Ansök senast: 5 december 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024