IT Support / Supporttekniker

IT Support / Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Akkodis söker nu en serviceinriktad och tekniskt intresserad person till uppdrag i Halmstad med start omgående. Vi söker dig som älskar mötet med nya människor och är en problemlösare ut i fingertopparna. Låter detta som du? Läs då vidare. 

Om uppdraget:

I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta ute hos en av våra största kunder. Du blir en viktig del av deras team och arbetar både med att lösa problem på plats hos användarna, och i en supportdesk. Arbetsuppgifterna varierar i komplexitet och art beroende på vad som behöver göras på arbetsplatsen. I vissa fall kan det handla om rena hårdvaruproblem (så som skrivare, PC, och mobiler) eller mjukvara i form av frågor om Windows, Office, Outlook, etc. Det förkommer också ärenden rörande dockninsgstationer, funktionsunika PC:s,och annan icke-användarspecifik utrursning så som projektorer, tidsterminaler, etc. Du kommer att primärt arbeta i Windows-miljöer. 

Tjänsten är helt på plats hos kunden och påbörjas så snart som möjligt.

Vad kvalificerar dig för rollen?

För att trivas i rollernser vi att du har något års erfarenhet av en liknande roll eller som 1:st-line supporttekniker. Vi ställer inga krav på högre IT-utbildning i rollen men ser en gymnasial utbildning inom IT som mycket meriterande. Du har inga problem att navigera dig i Windows (oavsett version) och har ett genuint IT och teknikintresse. Då skapandet av dokumentation är en viktig del av arbetet är din kommunikativa förmåga och noggrannhet viktigt.

I och med att du arbetar med slutanvändare på daglig basis så är det viktigt att du är duktig på att vårda en god kundrelation. Du bör vara van vid att komunicera IT-lösningar på ett pedagogiskt sätt och ha förståelse för att alla inte har samma grundkompetens inom IT. Då du kommer arbeta som den enda onsite teknikern behöver du kunna arbeta självgående och ta intiativ. Du behöver även vara genuint intresserad av att jobba med både små och stora IT-tekniska utmaningar för attt ta dig ann denna roll.

Kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet från servicedesk/IT-support
• God erfarenhet inom hårdvarusupport och nätverk 
• God erfarenhet av Windows lösningar
• Talar och skriver flytande på svenska

Om Akkodis

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. När det kommer till din karriär så är det du som styr, vi litar på dina beslut och stöttar dig för att du ska nå dina ambitioner. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt!  Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. 

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@akkodisgroup.com

Vi väntar med spänning på din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akkodis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 21 oktober 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024