IT support / Supporttekniker Onsite till Akkodis

IT support / Supporttekniker Onsite till Akkodis

Arbetsbeskrivning

Akkodis söker nu en serviceinriktad och tekniskt intresserad person till uppdrag i Göteborg. Vi söker dig som älskar mötet med nya människor och är en problemlösare ut i fingertopparna. Låter detta som du? Läs då vidare. 

Om uppdraget:

I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta ute hos en av våra största kunder i Göteborgsområdet. Du blir en viktig del av deras IT-tekniska team och arbetar både med att lösa problem på plats hos användarna, och i en supportdesk de kan komma med sina problem till. Arbetsuppgifterna varierar i komplexitet och art beroende på vad som behöver göras på arbetsplatsen. I vissa fall kan det handla om rena hårdvaruproblem (så som skrivare, PC, och mobiler) eller mjukvara i form av frågor om Windows, Office, Outlook, etc. Det förkommer också ärenden rörande nätverk och serverunderhåll. Du kommer att primärt arbeta i Windows-miljöer, emellertid kan det förekomma ärenden som involverar Apple produkter.

Tjänsten är helt på plats hos kunden och påbörjas så snart som möjligt.

Vem är du?

För att trivas i roller ser vi att du har några års erfarenhet av en liknande roll eller som 1:st-line supporttekniker. Vi ställer inga krav på högre IT-utbildning i rollen men ser en gymnasial utbildning inom IT som mycket meriterande. Du har inga problem att navigera dig i Windows (oavsett version) och har ett genuint IT/teknikintresse. Då skapandet av dokumentation är en viktig del av arbetet är din kommunikativa förmåga och noggrannhet viktigt.

I och med att du arbetar med slutanvändare på daglig basis så är det viktigt att du är en serviceinriktad person som brinner för att pedagogiskt hjälpa människor med deras olika IT-frågor. Du är självgående, initiativtagande och tillräckligt ödmjuk för att vilja ta dig an både stora och små IT-tekniska utmaningar.

Då du kommer att färdas med bil i tjänsten är B-körkort ett krav i rollen. 

Kvalifikationer

• Tidigare erfarenhet från servicedesk/IT-support
• B-körkort (manuell växellåda)
• God erfarenhet inom hårdvara och olika Windows OS lösningar
• God erfarenhet av Apple OS
• Erfarenhet av servicesystem så som ServiceNow
• Talar och skriver flytande på svenska

Om Akkodis

På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. När det kommer till din karriär så är det du som styr, vi litar på dina beslut och stöttar dig för att du ska nå dina ambitioner. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.

Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.

Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.

Låter detta intressant?

Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt!  Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. 

Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas på klas.ahnberg@akkodisgroup.com

Vi väntar med spänning på din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akkodis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2023
  • Ansök senast: 19 maj 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024