OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om DANX
DANX har funnits sedan 1992 och är idag ledande inom reservdelslogistik i norden med vårt eget distributionsnätverk i de sju nordiska och baltiska länderna. Vi täcker alla områden av reservdelslogistiken med bland annat in-night distribution, lagerhållning och PUDO-nätverk. Vår kärnverksamhet är in-night leveranser som innebär att vi varje natt levererar reservdelar direkt till mer än 6000 teknikers bilar, flera tusen verkstäder och andra leveransplatser. Utöver distributionen har DANX också 24/7 warehousing för ett antal kunder och partners med leveranser dygnet runt.
DANX växer och etablerar nu en IT Support i Sverige
I denna rekrytering samarbetar vi med Vi Rekryterar.nu, alla ansökningar och frågor kring roll och process hanteras via dem
Om rollen
DANX söker nu en IT-support medarbetare med placering i Stockholm (Skärholmen och ev. möjlighet att sitta i Rosersberg). I rollen som IT-support Sverige tillhör du det europeiska IT-teamet.
I rollen arbetar du med att supporta dina kollegor och användare i företagets vardagliga IT-miljö. Detta gör du bland annat genom att administrera konton och lösa tekniska problem, installera nya datorer, skrivare och till viss del arbetar du med ärendehantering.
Du kommer att supportera alla våra svenska siter och det ingår en del resande i tjänsten. DANX kultur präglas av professionalism och tillgänglighet och vi har därför utvecklat en 24/7 support som du kommer att vara en del av tillsammans med det övriga teamet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Dagligt användarstöd till hela organisationen via telefon och ticket-system.
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror.
- Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem kopplat till IT.
- Anpassning och installation av datorer och program för att passa DANX behov.
- Lösa varierande driftstörningar och frågor kring nätverk.
I rollen ser vi en driven medarbetare med ett stort intresse för IT. För att passa i denna roll bör du vara väldigt flexibel, strukturerad och trivas i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Vi söker dig som är engagerad, självständig och serviceinriktad med en ambition att vilja växa med oss. Vidare är du serviceinriktad och finner det roligt och utmanande att lösa problem.
Kompetens och erfarenhet;
- Tidigare erfarenhet i en roll som on-site-tekniker/ support eller servicedesk
- Kunskap I Active Directory, Windows servrar samt Windows 10
- Kunskap om nätverk
- Flytande svenska i tal och skrift
- Mycket goda kunskaper i det engelska språket. Övriga nordiska språk är en merit
- B körkort (krav)
Ansökan
Låter detta som en roll och ett företag för dig så tveka inte att ansöka!
Frågor om rollen besvaras av Mona P Wågberg, Vi Rekryterar.nu på 073 9500 773 eller mona@virekryterar.nu
Varmt välkommen med din ansökan!