IT Support Technician

IT Support Technician

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad i en värld i stort behov av förändring och samtidigt få utvecklas vidare inom det området du kan bäst – IT och att ge service till våra chefer och medarbetare? Då är du troligtvis den vi söker. Vi välkomnar dig till ett samarbetsinriktat klimat där innovation, teknik och hållbara samhällen är vårt gemensamma fokus. Som en bonus får du dessutom ett härligt gäng av kollegor. Som IT Support tekniker hos oss kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem för våra interna medarbetare inom företaget. Om du är vår nya IT Support tekniker - klicka på knappen ”Apply”.
Inviting bright minds
Vill du utveckla din expertis i en öppen, samarbetsinriktad och inspirerande kultur? Vill du vara med och arbeta för en hållbar framtid? Med våra intressanta projekt och kreativa lösningar strävar vi efter att utveckla vår bransch. Du kommer bli en del av ett globalt företag med en stabil tillväxt sedan starten 1945 som fortfarande präglas av våra grundares värderingar att bidra till ett bättre samhälle. Med teknik skapar vi tillsammans nytta för människan, natur och samhälle.
Du kommer att tillhöra vår Globala IT organisation.
Som vår nya IT Support tekniker kommer du att vara en del av vår internationella supportorganisation.
Du kommer tillhöra vårt lokala IT-Support team och vara stationerad på vårt kontor i Göteborg.
Du kommer tillhandahålla primärt 2nd line IT support till Ramboll’s interna medarbetare främst i Sverige. Vi sitter i fina lokaler vid Mariatorget och kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också. Vi sitter i fina lokaler vid Mariatorget och kommer fortsätta att jobba med en hybridlösning där vi till största del är på kontoret. Dock vet vi nu av erfarenhet att vi ibland föredrar att jobba hemma och då ska du känna att det är möjligt också.
Dina huvuduppgifter och ansvarsområden blir:


Ge utmärkt kundservice genom att vara vänlig, effektiv och informativ. Att kunna leverera exceptionellt IT-stöd till våra användare på alla nivåer inom vår företagsmiljö
Hantering av Incident och serviceförfrågningar.
Svara och lösa ärenden inom erforderliga tidsperioder och säkerställa snabb eskalering vid behov.



Utvecklas tillsammans med oss
När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har


Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).
God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.
Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.
Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Goda kunskaper inom ITIL
Det är meriterande om du har erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem.

Personliga egenskaper


Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra.
Självgående och kan på ett strukturerat sätt hantera de ärenden som kommer in.
Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum.
Kan behålla lugnet och agera lyhört även i stressade situationer.
Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik.

Välkommen till Ramboll Supportorganisation
Rambolls supportorganisation har en avgörande roll för företagets strategiska utveckling. Finans, HR, IT, Juridik, Kommunikation och Facility Management utvecklar och genomför strategier, processer och produkter som är viktiga för den fortsatta utvecklingen av både Ramboll och våra kollegor och kunder.
Ramboll i Sverige
Ramboll är ett av Sveriges största teknik-, design- och konsultföretag med fler än 1800 experter på 30 kontor över hela landet. Hos oss kan du bidra med innovativa och hållbara lösningar till nytta för människa, natur och samhälle. Vårt engagemang för hållbarhet innefattar även fokus på hållbara medarbetare och vi arbetar därför ständigt med frågor kopplade till ledarskap, hälsa, säkerhet och en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid.
Din ansökan
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Bifoga ditt CV och personliga brev som beskriver varför du är rätt person för det här jobbet. Vi hanterar ansökningarna löpande och ser fram emot din, dock senast den 2022-01-11.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ramboll Sverige AB, Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 11 januari 2022

Postadress

Vädursgatan 6
Göteborg, 40227

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024