IT Support Technician, Falkenberg

Arbetsbeskrivning

SCA är ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag. Vi utvecklar och producerar hållbara personliga hygienprodukter, mjukpapper och skogsindustriprodukter. Försäljning sker i cirka 100 länder under många starka varumärken, som de globalt ledande TENA och Tork samt regionala varumärken som exempelvis Libero, Libresse, Lotus, Nosotras, Saba, Tempo och Vinda. Som Europas största privata skogsägare fäster vi stor vikt vid hållbar skogsförvaltning. SCA har omkring 44 000 medarbetare. Omsättningen 2014 var cirka 104 miljarder kronor (11,4 miljarder euro). SCA grundades 1929, har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige, och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information på www.sca.com.

Överblick
Falkenbergsfabriken, med ca 350 anställda, kännetecknas av en modern organisation och en högteknologisk maskinpark. Teknikutveckling och uppgraderingsprojekt pågår ständigt och större delen av vårt produktsortiment är ”fast moving consumer goods”. I fabriken tillverkas barnblöjor och inkontinensprodukter, främst för de nordiska marknaderna samt Central- och Östeuropa



Dina arbetsuppgifter
• Installera och ersätta datorer, skrivare, streckkodsläsare, mjukvara och annan kringutrustning. • Ärendehantering och dokumentation. • Lösa IT-problem för användare, antingen på plats eller med fjärrstyrningsverktyg. • Utföra avancerad felsökning inom IT. • Underhålla register för hårdvara, mjukvara och licenser. • Grundläggande nätverksarbete på Falkenbergs LAN. • Hålla enklare utbildning och vägledning gällande videokonferensutrustning och kommunikationsverktyg på PC. • Rådgivning vid utveckling och implementation av lokala system som rör IT. • Säkerställa att regler och policys inom IT-området efterföljs.

Din profil
• Relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet från liknande arbete. • Goda kunskaper inom Microsofts produkter, främst Windows 7, Microsoft Office 2010 inkl. Microsoft Outlook och Lync. • Kunskap och erfarenhet gällande lokala nätverk (TCP/IP) och trådlösa accesspunkter från Cisco. • Kunskaper om surfplattor. Bl.a. Ipads och Windows tablets. • Kunskaper om mobiltelefoni. iOS, Windows Phone. • Grundläggande kunskap om Microsoft server. Främst gällande AD, DHCP, rättighetsarbete på filserver, samt profilhantering. • Kunskaper inom SAP och SharePoint är meriterande. • Goda muntliga och skriftliga språkkunskaper i både svenska och engelska. • Förmåga att supporta användare på ett trevligt, tålmodigt och pedagogiskt sätt. • Flexibel och resultatorienterad lagspelare. • Ordningssam och punktlig. • Körkortsbehörighet B är ett krav.

Övrig information
Du kommer att vara placerad i Falkenberg, men i tjänsten ingår även support för SCA:s bruk i Lilla Edet, dit du gör tjänsteresor vid behov. Det kan även bli aktuellt med några resdagar per år till vårt huvudkontoret i Göteborg.

Kontaktpersoner på detta företaget

SCA Recruitment

TAM Lotta Thun

Sågverkschef Katarin Levin

HR-partner Devin Lincoln

HR-partner Marine Clappier
jobportal@sca.com
HR-partner Lotta Thun
jobportal@sca.com
HR-partner Marine Clappier
marine.clappier@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Marine Clappier
noreply@sca.com
Talent Acquisition Assistant Manager Lotta Thun

Talent Acquisition Assistant Manager Devin Lincoln

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SCA Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Enligt avtal Enligt avtal
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Sundsvall
None

Postadress

Box 7827
Stockholm, 10397

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024