OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av IT och drömmer om att kombinera det med service och kundkontakt? Är du också en person som gillar att lösa problem i ett högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Vi gör en digitaliseringsresa och expanderar vår IT-verksamhet i Sverige, vill du följa med?
DEKRAS interna supportverksamhet växer och vi söker just nu en IT-supporttekniker som kan stärka vårt team i Sverige. Rollen innebär ärendehantering motsvarande first line support där man jobbar direkt mot DEKRAs interna slutanvändare i hela Sverige. Genom att vara behjälplig onsite, via mejl och telefon i varierade IT-ärenden säkerställer du en förstklassig supporttjänst för våra användare.
För att lyckas i rollen ser vi att du
- Har ett stort intresse för IT och vill utvecklas inom området
- Är proaktiv och uppmärksam när det gäller eventuella förbättringsområden
- Tycker om att dokumentera, är kommunikativ och drivs av att hjälpa andra
- Har förmåga att kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska
- Har kunskap och erfarenhet av IT-miljöer eller first line support.
- Har kunskaper i Office 365 och/eller felsökningar i Windows samt vill utvecklas inom området.
Kan du prata tyska är även det meriterande!
Vad vi kan erbjuda dig
- En varierande vardag där du får möjligheten att hjälpa till att utforma IT-supportverksamheten och processerna kring vår ärendehantering
- En spännande och fartfylld arbetsplats med fantastiska kollegor!
- Ingå i ett växande och samarbetande team av supporttekniker och IT Service Managers
- Utvecklingsmöjligheter - lär dig nya tekniker genom våra internutbildningar och utvecklas med oss på vår digitaliseringsresa!
- Intern rörlighet på ett globalt företag
Placeringsorten är Göteborg och man utgår från vårt kontor i Gamlestaden i Göteborg.
OM DEKRA Vi är ett av världens ledande provnings- och certifieringsföretag som betjänar kunder på alla kontinenter i 60 länder. Vi på DEKRA erbjuder teknisk kontroll för ökad person- och driftsäkerhet. Med innovativa tjänster bidrar vi till ökad säkerhet på vägen, på jobbet och i hemmet. Genom engagemang och nytänkande skapar vi tjänster till bästa värde för varje kund.
Intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan idag! Vid frågor om tjänsten, kontakta Carolina på carolina.mis@dekra.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström
Clara Geite
Jenny Almquist
Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman
Elin Filipp
Emma Forsberg
076 677 56 55