OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som IT- Support Tekniker hjälper du Bilfingers användare i Sverige med varierande IT-relaterade ärenden och behörigheter. Support sker främst via telefon, e-post och via fjärrstyrning. I rollen arbetar du även med att eskalera mer komplexa ärenden till second-line. Nyligen har man inom koncernen börjat använda ServiceNow som används för ärenden som skall till koncernens IT-avdelning i Tyskland. Rollen är helt ny vilket innebär stora möjligheter för dig att få vara med och forma tjänsten. Tjänsten är heltid och tillsvidare. Du kommer sitta på huvudkontoret i Kungälv och tillhöra Bilfinger Sveriges IT-avdelning som idag består av två personer.
Vi är en föränderlig organisation vilket innebär att våra medarbetare får vara med om mycket, vilket också gör att det aldrig blir tråkigt. Vi gillar att dela med oss av vår kunskap till varandra och samarbetar gärna för att nå bästa resultat. Vi är ett tryggt och stabilt företag med många år i branschen. Du skulle få jobba med varierande uppgifter där du får ta ett stort eget ansvar med möjligheter att själv påverka ditt arbete. Det finns också möjligheter i viss mån att jobba hemifrån. Självklart har vi också förmåner som arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, företagshälsovård med mera.
Kika gärna på videon nedan för att veta mer om Bilfinger:
https://www.youtube.com/watch?v=NhBZLE3duZM
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Till största delen kommer du hantera ärenden som rör Active Directory, Microsoft Office 2016, Microsoft 365, mappbehörigheter och beställa produkter och tjänster i koncernens självportal. Du kommer också felsöka hård- och mjukvara. Förutom kontakt med användarna som finns runt om i hela landet kommer du till stor del ha kontakt med koncernens IT-avdelning som finns i Tyskland, samt även externa IT-leverantörer i Sverige. Du följer även upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har relevant IT-teknisk utbildning. Vi tror att du har i alla fall minst 1 års arbetslivserfarenhet i en roll som IT-support eller liknande. Du har goda kunskaper i Microsoft 365, Microsoft Windows 10, Microsoft AD, nätverk och kringutrustning. Vi är ett globalt företag vilket innebär mycket kommunikation på både svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver därför vara kunnig i och känna dig bekväm med båda språken. Du tycker om att ge bra service och att arbeta självständigt. Du trivs i en roll med mycket ansvar där du själv tar mycket initiativ och ser till att uppgifterna blir lösta. I vårt urval kommer vi gå mycket på inställning och personliga egenskaper.
Tips!
För att öka dina chanser att gå vidare i processen se till att svara på följande frågor i din ansökan:
* Varför söker du jobb hos oss?
* Vad har du för relevant erfarenhet?
* Vad har du för personliga egenskaper som passar för tjänsten?
Vid frågor kontakta David Dyverfors, IT Manager 0705666310.
Skicka in din ansökan på svenska via hemsidan. Vi kommer se över ansökningarna löpande och kalla intressanta kandidater för intervju även innan sista ansökningsdagen. Avvakta därför inte med din ansökan! Sista ansökningsdag är: 2022-03-11.
Varmt välkommen med din ansökan!
IT/Digitalisering | Bilfinger Engineering & Maintenance Nordics AB | Permanent | Tjänstemän | Gymnasium eller motsvarande | IT ulrica.boustedt@bilfinger.com