OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hays växer, därför söker vi nu It-tekniker med erfarenhet från supportarbete med Active Directory, ServiceNow och Microsoft 365, för kommande uppdrag i hela Sverige för arbete både på plats och även möjlighet till arbete på distans.
Denna annons avser konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd hos Hays och bli uthyrd till en av våra kunder.
Beroende på både din erfarenhet och önskemål kan vi erbjuda relativt stor variation i ditt uppdrag. Våra kunder är verksamma inom olika branscher som exempelvis: detaljhandel, Life science, spelindustrin, energi, finans, telekom, bank och försäkring, miljö, med flera.
Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter både till dig som befinner dig i början av din karriär liksom dig som har flera års erfarenhet som supporttekniker. Läs mer om kvalifikationerna nedan.
Om uppdraget
I rollen som IT- Support Tekniker är du behjälplig för våra kunders användare med olika IT-relaterade ärenden via telefon, mail, chatt samt fjärrstyrning. Du kommer att arbeta brett inom IT och användarstöd med frågor som avser både mjukvarusupport och hårdvarusupport för datorer, kringutrustning, skrivare och annan utrustning. Du kommer att arbeta med verktyg som Microsoft Active Directory, Office 365, Windows 10, nätverksteknik, och ärendehanteringssystem. I din roll ansvarar du även för att vidarebefordra vissa ärenden till second-line och följa upp dessa.
Som Hays-konsult bidrar du till våra kunders verksamhetsmål, du är en uppskattad och värdefull del av vår kunds tvärfunktionella utvecklingsteam.
På Hays kommer du få en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och som kan hjälpa dig att vidareutvecklas inom ditt kompetensområde. Vi hjälper dig att hitta de projekten som du verkligen brinner för.
Kvalifikationer
Vi söker dig som genuint tycker om att hjälpa människor med IT-relaterade frågor och är mån om att leverera service på hög nivå. Du är pedagogisk, har god analytisk förmåga och förståelse för problemlösning.
Önskad erfarenhet och kunskap
Du har stort intresse för IT samt en bredd i dina tekniska kunskaper. För att lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du har kompetens inom följande:
- Yrkeserfarenhet från Service Desk eller First Line Support via telefon, mail och chatt.
- Vana av att hjälpa människor med IT-relaterade frågor.
- Active Directory, Windows 10, Microsoft 365.
- ServiceNow och ärendehanteringssystem.
- Grundläggande kunskaper inom nätverksfelsökning.
- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska är ett krav
Meriterande kunskaper
- Kunskaper inom ITIL
- Azure, fjärrstyrningssystem, SCCM, upKeeper
- Det är meriterande med ytterligare språkkompetenser exempelvis: tyska, norska, danska, finska.
I övrigt är du en innovativ, kreativ, problemlösningsfokuserad och flexibel teamplayer med ett stort intresse för teknik och vilja att bidra till våra kunder och användares upplevelse.
Ansökan
Ansök genom att skicka in ditt cv via länken på sidan så snart som möjligt.
Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Axel Camilo Stark, Tel. 070 450 60 18.