OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Geomatikk koncernens vision är att säkerställa en störningsfri infrastruktur för ett välfungerande samhälle. För att uppnå detta levererar vi effektiva tjänster och säkra IT-lösningar som hanterar och skyddar samhällets infrastruktur. Till vår hjälp har vi våra 770 medarbetare inom fem bolag i Sverige, Norge och Finland. 2022 uppgick nettoomsättningen till 890 MNOK.
Geomatikk koncernen skyddar infrastruktur för över 400 nätägare och hanterar årligen två miljoner transaktioner och över 280 000 fysiska utsättningar. Våra kunder är ägare till nätinfrastrukturer såsom eldistributions-, fiber- och telekomnät samt vatten- och gasverk. Vi samarbetar även med deras entreprenörer som kan vara ansvariga för att designa, planera, bygga och förvalta infrastrukturerna.
Se den inspirerande kortfilmen om Geomatikk här: https://www.youtube.com/watch?v=uFJdD6mcIjQ&t=2s
Läs mer: www.geomatikk.com
Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team på IT-supporten!
Där du kommer du att vara en viktig länk mellan produktion och utveckling, samt ge support till användare inom hela Geomatikk koncernen som finns utspridd i Norden och Europa.
Som IT-support tekniker kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att ge teknisk support till användare inom Geomatikk koncernen och bidra till administrationen av användare, enheter och system. En viktig del av ditt arbete kommer att vara att stödja personalen inom Geomatikk koncernen med dina IT-kunskaper samt arbeta med att effektivisera den interna IT-miljön.
I den här rollen är du direkt underställd Group IT Manager med placering på IT-avdelningen i Gävle.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom IT eller det som arbetsgivaren anser är motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en god teknisk förståelse och problemlösningsförmåga, samt erfarenhet av användarsupport och systemadministration. Du behöver ha förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, vara serviceinriktad och kan arbeta under högt tempo. Arbetet ställer krav på att du har god kommunikationsförmåga så väl i tal som i skrift. Då vi stöttar hela Geomatikk koncernen som finns representerade i Norden och Europa ställer det krav på goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Meriterande är om du bemästrar något av de övriga språken som förekommer inom koncernen spanska, norska eller finska.
Sett till tekniskt kunnande måste du ha goda kunskaper i Microsoft Entra ID, Office 365, Windows 11, MacOS, Android IOS. Har du erfarenhet av att ha arbetat med IT supporttekniker roll är det ett mediterande, samt är det meriterande om du har arbetat med system som Intune och har arbetslivserfarenheter inom nätverk. Utöver det ser vi gärna att du har ett intresse för IT-säkerhetsfrågor.
Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara med på vår spännande resa? Tjänsten kan komma att tillsättas under annonseringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fältchef Svealand Mikael Gille
072-5225382