IT support tekniker

Arbetsbeskrivning

Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 2 400 anställda och verksamheter i 20 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, I-Valo och Arlight. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.

IT Support Tekniker

Fagerhult gör nu en storsatsning på IT-sidan och tar hem sin Servicedesk och en del av driften och behöver därför förstärka med ytterligare en IT Support Tekniker. Group IT är en koncerngemensam funktion som levererar IT tjänster till ca 1000 användare i bolag inom koncernen. Drift av kritisk infrastruktur och 24/7 tjänster är outsourcat till extern part.
Fagerhults infrastruktur är idag uppbyggd kring lösningar från Microsoft, Citrix, VMware och HP. Som IT Support Tekniker kommer du i huvudsak att arbeta med support och felsökning i vår servicedesk men även planerat arbete med Deploy av PC och andra tekniska installationer och uppgraderingar ingår i rollen.

Som IT Support Tekniker blir Du en viktig spelare som tillsammans med teamet utvecklar och driver Fagerhults support funktion framåt. Tjänsten innebär att ta emot och lösa ärenden i Servicedesken. Ambition är att merparten av ärendena ska lösas i Servicedesken så målet är att alla har tillräcklig erfarenhet för att jobba i både first line och second line. Du kommer att deploya PC där Fagerhult har kommit långt med sina automatiserade installationer kring PC, programvara och kringutrustning. Tjänsten innebär också att kontinuerligt jobba med att effektivisera och minimera supportärenden. Det kommer att vara ett spännande och omväxlande arbete med duktiga medarbetare i en dynamisk koncern. Group IT samarbetar över flera verksamhetsområden och länder. Resor och helgarbete kan förekomma.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Ta emot ärenden via telefon och mail i Servicedesken
• Registrera och åtgärda inkommande supportärenden (felsökning, problemlösning, felavhjälpning)
• Eskalera ärenden vidare om de inte lösts inom uppsatta tidsramar (SLA)
• Hantera överlämningar av ärenden till/från extern outsourcingpartner
• Bevaka och agera på larm som kommer från övervakning
• Förvalta/uppdatera befintlig dokumentation samt upprätta ny dokumentation vid behov
• Kontinuerligt jobba med att effektivisera och minimera supportärenden.
• Installera nya PC och klientnära kringutrustning.

Som person är Du en positiv, utåtriktad och drivande lagspelare som har en god förmåga att kommunicera. Du är strukturerad, lösningsorienterad och ser möjligheter istället för problem. Du är van att jobba självständigt och har lätt för att prioritera mellan dina åtaganden. Du är serviceinriktad och gillar att möta användarna och lösa deras problem.

Du har någon form av högskoleexamen eller jämförbar kompetens samt minst 1 års erfarenhet av att jobba med support i större organisationer. Det är meriterande om du jobbat med de plattformar som Fagerhult idag använder. Arbetet bygger mycket på interna och externa kontakter och därför är en god social kompetens viktigt. Du behärskar engelska i tal och skrift och har B-körkort.

I denna rekrytering samarbetar Fagerhult med Flodin IT.

Flodin IT är ett företag som jobbar med rekrytering och uthyrning inom IT. Företaget är ett bolag inom Flodin. Vi som arbetar på företaget har ett brett nätverk och lång erfarenhet från IT-branschen. Vår vision är att alltid sätta kandidatens karriär i fokus, vi ser oss som agenter och karriärrådgivare. Vi jobbar oberoende mot alla IT-bolagen och alla företag med egna IT-avdelningar. Läs mer om oss på www.flodinit.se

För mer information om denna tjänst kontakta:

Elisabeth Dahl 0733 25 52 39 eller via mail elisabeth@flodinit.se eller Lars Nilsson 0733 25 52 06 eller via mail lasse@flodinit.se

Vi arbetar med löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Flodin
073-3255233
Camilla Flodin

Anders Källberg

Besim Peci
0723159185
Lars Nilsson
073-3255233
Flodin
073-3255233
Michael Holmberg

Anders Källberg/Michael Holmberg

Magnus Lorentsson
0733 25 52 38
Michael Holmberg
0733 29 94 22

Sammanfattning

Besöksadress

Österängsvägen 2 A 55463 Jönköping
None

Postadress

Österängsvägen 2 A
Jönköping, 55463

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024