OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter 2 nya Servicedesk medarbetare som kommer arbeta som konsult ute hos vår kund. Du kommer att arbeta i ett team som består av ca 25 personer i en IT Servicedesk där hälften av teamet sitter i Köpenhamn och den andra hälften i Stockholm/Solna. Servicedesken är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, service förfrågningar och andra relaterade supportfrågor. Teamet stödjer företagets interna användare med administrations- och produktionssystem.
Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor 3 dgr/vecka och resterande 2 dgr finns möjlighet till arbete på distans. Du behöver kunna arbeta enligt schemaläggning och arbetstider som kan variera men är mellan 06.45-18.00
Ansvarsområden
Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
1st line support på Active Directory-relaterade frågor - skapande och överlämnande av incidenter
SPOC, single point of contact för användarna
Analysera incidenter, bestäm prioritet och eskalera till andra grupperingar
Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens
Kvalifikationer
Du bör ha minst 1-2 års erfarenhet inom IT support
Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory
Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift då supporten till användarna sker på svenska
Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support
Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt
Mycket goda kommunikations- och kundtjänstfärdigheter
Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna
Du trivs med repetitiva uppgifter då och då
Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk
Vi ser gärna att du har rätt mindset genom att vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen som är mycket viktigt för detta uppdrag hos vår kund. Du behöver vara en lagspelare, gilla att arbeta i en föränderlig miljö samt som verkligen gillar att supporta användare via telefon och mail.
Här finns det goda möjligheter att efter en tid kunna ta mer ansvar och att fördjupa sig inom vissa tekniska områden.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044