OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intern IT-support i kvalificerad Service Desk på ett av modernt och medelstort företag i Stockholm. Företaget arbetar enbart med Mac-datorer och majoriteten av all kommunikation sker på engelska. Det är därför viktigt att kunna både tala och skriva obehindrat på engelska. Alla frågor som är IT-relaterade hanteras av teamet och det är både högt och lågt i svårighetsgrad på ärendena. Google Workspace (G Suite) används för hantering av konton och som molnlösning.
Typiska arbetsuppgifter är att;
Ge interna användare support inom generella IT-ärenden
Ta hand om det lokala nätverket
Hantera behörigheter till interna system
Hjälpa till med videokonferenser
Hantera onboarding och offboarding
Beställa och ta hand om både klienter och mobiltelefoner
Upprätta användbar dokumentation
Licenshantering
Vara med i projekt som berör IT
Komplettera med IT och kontorsutrustning till huvudkontoret
Alla installationer och uppdateringar sköts av teamet, och det ingår även att agera support mot företagets interna användare som hanteras via främst via mail, chat och ärendehanteringssystem. Det finns goda utvecklingsmöjligheter och du kommer få möjligheter att arbeta med moderna tekniska tjänster, miljöer och verktyg.
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för IT och viljan att bidra med kunskaper/erfarenheter för en effektiv arbetsplats, och samtidigt utveckla dig själv inom IT. Du tycker om att driva processer framåt och att hela tiden sträva efter att göra kunder och kollegor nöjda. Vi värdesätter omtänksamhet och god laganda för att tillsammans med övriga kollegor i teamet skapa en positiv och stimulerande arbetsmiljö.
Om oss
Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra" eller i vårt fall "Bryta ryggen" för varandra.
Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalité så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete. Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare.
Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra.
Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.
Välkommen till ConsultingIT!