IT Support tekniker med fokus på telefoni

IT Support tekniker med fokus på telefoni

Arbetsbeskrivning

Axis uppfann världens första nätverkskamera 1996. Vi har allt sedan dess varit innovatörer inom videoövervakning och intelligenta säkerhetslösningar och levererat en rad banbrytande produkter. Vi ser nu fram emot att bana väg för många fler! Vi ger miljontals människor över hela världen ökad säkerhet och bidrar till att uppfylla det växande behovet av en smartare och säkrare värld.
Just nu söker vi en 'IT Helpdesk tekniker med fokus på mobiltelefoni till vårt huvudkontor i Lund

Rollen:
Axis är ett växande företag med över 3250 anställda runt om i världen och våra IT-system är därför viktiga verktyg på vår resa.
På IT Helpdesk levererar vi intern IT support med hög kvalitet och kunskap kring våra tjänster och system. Du kommer ingå i ett prestigelöst team som består av öppna och härliga människor som brinner för IT och service

* Support via ärendehanteringssystem, telefon, remote, onsite & besökare
* Beställning av mobiltelefoner, beställning av mobiltelefonreparation samt felsökning av mobiltelefoner.
* Hålla vårt utbud av mobiltelefoner uppdaterat och aktuellt.
* Supportera Jabber och viss VoIP (Cisco)
* Administration i katalogtjänster (AD)
* Skapa och underhålla dokumentation runt dina ansvarsområden.
* Säkerställa att IT utrustning återlämnas.

Vem letar vi efter?
Vi söker dig som kanske kommer från din första anställning och nu vill vidare i karriären, du får gärna ha erfarenhet samt en utbildningsbakgrund inom IT eller motsvarande arbetserfarenhet.
Vi vill att du ska veta vad gott bemötande är och att du i vårt gäng, också är en glad, social, positiv själ som såklart är bra på att planera, samarbeta och prioritera. Du inspireras av att använda teknik för att lösa problem. Du är en person som tycker om att utmana dig själv och prova nya saker. Du har en positiv attityd (säger "ja" först och frågar därefter om förutsättningarna) och vill gärna hjälpa dina kollegor precis som du själv kan be om hjälp när det behövs.

Vi tror att du har:

* Kunskap och erfarenhet runt service och support av mobiltelefoni
* Kunskaper om Jabber och kanske lite Cisco VoIP.
* Erfarenhet från ärendehanteringssystem
* Windows kunskaper
* AD kunskaper
* Ett pedagogiskt tillvägagångssätt, både via tal och skrift
* Strukturerad och organiserad
* Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är meriterande
* För rollen krävs god svenska och engelska i tal och skrift

Hur är det att arbeta på Axis?
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.

Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar.

Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.

Redo att agera?
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Persson på

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2021
  • Ansök senast: 7 oktober 2021

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024