IT-support / tekniker till Lärarförbundet

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Att jobba på Lärarförbundet innebär att arbeta med Sveriges mest diskuterade fråga. Skolan är avgörande för Sveriges framtid. Vi brukar säga att allt börjar med en bra lärare. Och lärare ska ha bra löner och bra villkor. Vi som jobbar här vill vara personliga, öppna, framåtsyftande, fokuserade och aktiverande, det är också egenskaper vi söker när vi letar efter nya medarbetare. Allt för att skapa goda förutsättningar och medlemsvärde för 232 000 lärare Lärarförbundet sitter i rymliga och fina lokaler i Stockholm. Här jobbar ca 150 medarbetare och på andra enheter runt om i landet återfinns ytterligare drygt 100 medarbetare.

Tjänsten
I rollen som IT support tekniker får du som har ca 3 års erfarenhet av IT-support möjlighet att vidareutvecklas i en varierande tjänst inom IT. Cirka 8-10 timmar i veckan kommer du att hantera 1st line supportärenden som t ex IT beställningar och felsökning. Den andra delen av tjänsten handlar om 2nd line support samt delaktighet i olika IT projekt som drivs på Lärarförbundet. Det här är ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet att efter 9 månader övergå till anställning hos Lärarförbundet. På Lärarförbundet arbetar man i både PC och Mac-miljö och det är starkt meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av support inom Mac.

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten som IT supporttekniker på Lärarförbundet är det viktigt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Servicenivån är viktig och du har också fallenhet för att på ett pedagogiskt och positivt sätt hjälpa användare. Du har ett genuint IT intresse och eftersom mycket av dokumentationen är på engelska är det viktigt att du förstår teknisk engelska . 

Förövrigt ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper

• Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med IT-support och i ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av leverantörsstyrning
• KY/YH utbildning inom IT-området
• Förmåga att självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar för användaren inom områdena: Windows OS, Office 365, SCCM, Active Directory, iOS, Os X, DNS och mailflöden, Skype/Videokonferens, Telefoni/Växel

Det är önskvärt om du har kännedom om:

• MS Server, Power Shell 4.0, Infrastruktur, ITIL, Pm3, PPS

Är du redo för nästa utmaning i en organisation som kommer att erbjuda dig varierade arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter? Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten redan idag! Välkommen med din ansökan.

Sökord: IT support, IT - tekniker, iOS, Mac, SCCM, Active Directory

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Heltid Start så snart som möjligt
  • Publicerat: 7 februari 2017

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Produktägare till vår kund i Sundbyberg

Produktägare till vår kund i Sundbyberg

4 november 2024