OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.
Arbetsplats
Anställningen är placerad vid enheten IT-service inom IT-avdelningen som tillhör Malmö universitets gemensamma verksamhetsstöd. IT-verksamheten är en integrerad och utvecklande del av universitetets lärandemiljö. Verksamheten befinner sig i ett expansivt skede och efterfrågan på IT:s tjänsteutbud ökar stadigt. För vidare information om IT se http://mah.se/medarbetare/For-ditt-arbete/IT-service-for-personal/Om-IT-avdelningen/
IT-avdelningen arbetar med support, drift och utveckling av Malmö universitets gemensamma IT-miljö. Målsättningen är att leverera en modern och funktionell IT-miljö för universitetets studenter och personal.
Innehåll och arbetsuppgifter
I rollen som first line tekniker i Servicedesken kommer du via telefon, e-post och fjärrstyrningsverktyg hjälpa användare på Malmö universitet med deras frågor och IT-relaterade problem. Du kommer även både tekniskt och pedagogiskt att handleda användare av Malmö universitets IT-tjänster. I rollen ingår även arbete med att producera instruktionsmaterial i form av text- och videoguider samt att arbeta med redaktionellt innehåll på IT-webben.
Vi söker dig som är intresserad av IT och har arbetat med support i ett år eller mer, gärna med erfarenhet av tidigare first line support. Du är självständig, ordningsam och trivs med att ge god service till användarna.
Kvalifikationer
För att passa i rollen tror vi att du har:
* Något eller några års erfarenhet av first line support
* Goda kunskaper om Windows och MAC, Microsoft Office/O365, Active Directory och mobila enheter
* Arbetat processinriktat enligt ITIL
* Hög ansvarskänsla
* Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
Du arbetar strukturerat och har förmågan att hantera stressiga situationer samtidigt som du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du förstår värdet av god service och gillar att jobba i team.
Det är viktigt att du är positiv, engagerad och har ett stort personligt driv. Du gillar att få vara engagerad i ditt jobb och därför trivs du med att få arbeta självständigt med frihet under ansvar.
Upplysningar
Enhetschef, Carin Holmgren, 040-66 57514, carin.holmgren@mau.se
Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ansökan
Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök".
Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 2020-08-30
Övrigt
Anställningen är en tidsbegränsad anställning under 1 år, omfattande 100%. Arbetstid regleras enligt avtal. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare
Saco-S: Martina Vall, martina.vall@mau.se
OFR: Naser Eftekharian. naser.eftekharian@mau.se
SEKO: sekocivil@seko.lu.se
Välkommen med din ansökan!