OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på TietoEVRY i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att TietoEVRY har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TietoEVRY en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
TietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.
Arbetsuppgifter:
I rollen som IT-tekniker tekniker hos TietoEVRY erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får du möjlighet att jobba mot en av deras större kunder. Arbetsuppgifterna består primärt av support inom tjänster såsom Office 365, MS Office, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac.
Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt till viss del per telefon och mejl. Du tar ägandeskap för tilldelat ärende och ansvarar för att analysera och bedöma och fel avhjälpa ärendet från start till slut, vid mer komplexa ärenden finns möjlighet att eskalera till third- linesupport.
Du en del av ett sammansvetsat team som kommer att sitta tillsammans på kontoret i Solna. Du arbetar i ett stort projekt med kompetenta kollegor där ni arbetar mot gemensamma mål. Du förväntas vara flexibel i din roll och nyfiken på att lära dig mer inom IT/teknik för att på så sätt hantera mer komplexa ärenden och hitta lösningar. När du är bekväm i din roll finns även möjlighet att specialisera och utveckla dig inom mer specifika områden.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av 1st/2nd line support eller som Helpdesk
• Du har ett brett IT-intresse inom hård- och mjukvara
• Kunskap inom Officepaketet, gärna Windows 10 samt mobila enheter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, nybyggda lokaler i Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund