OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som IT Support på Assa Abloy får du arbeta med innovativa lösningar och driva tekniska processer framåt. Vi söker en serviceinriktad och nyfiken person med stort intresse för IT och teknik. Här får du en central roll i att stödja och utveckla vår IT-infrastruktur inom ett globalt ledande företag. Bli en del av en ledande leverantör av innovativa lås- och säkerhetslösningar, redan idag!
OM TJÄNSTEN
I rollen som IT Support hos Assa Abloy spelar du en central roll i teamet där du arbetar nära dina kollegor. Teamet består av både seniora och juniora medarbetare och är fördelade över Sverige, övriga Norden och Europa. Du kommer sitta på kontoret i västra Göteborg tillsammans med ca 60 medarbetare. Du arbetar nära en senior kollega lokaliserad i Göteborg, som dessutom är ansvarig för din onboardingprocess för att säkerställa en god start i din nya roll.
Din uppgift, som en del av teamet, blir att ta ansvar för att Assa Abloys tekniska infrastruktur fungerar på ett effektivt och säkert sätt med fokus på IT-system, nätverk, servrar och mycket mer. En övergång till Windows 11 har precis påbörjats i organisationen, vilket innebär att rollen dessutom involverar utvecklingsarbete för tekniska processer och projekt.
För att trivas i rollen ser vi att du uppskattar att arbeta i en kommunikativ och dynamisk roll, med många bollar i luften samtidigt. Vidare ser vi att du drivs av att utvecklas och är skicklig på att driva nya inovativa lösningar och metoder framåt. Uppdraget är i första hand tidsbegränsat, men det finns goda förutsättningar att du erbjuds en tillsvidareanställning ifall du trivs och Assa Abloy trivs med dig.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetserfarenhet från en supportliknande roll
- Kan kommuniicera obehindrat på såväl svenska som engelska, då det krävs i det dagliga arbetet
- Har grundläggande kunskaper inom Microsoft Active Directory
- Har möjlighet att påbörja uppdraget på plats i Göteborg, senast i augusti 2024
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av ServiceNow
- Goda kunskaper i Microsoft System Center Configuration Manager
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231