IT-Support till Bonava!

IT-Support till Bonava!

Arbetsbeskrivning

Bonava är en ledande bostadsutvecklare i norra Europa. Bonava har skapat hem och grannskap sedan 1930-talet. Bonava har 2 100 anställda med verksamhet i Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Norge, St Petersburg, Estland och Lettland och en omsättning på 15,5 miljarder kronor år 2019. Bonava är noterat på Nasdaq Stockholm.

Din roll

För kunds räkning söker vi en proaktiv och kundorienterad lokal IT-support, rollen innebär teknisk assistans för att lösa hårdvara, programvara, nätverk och applikationsrelaterade problem. Som lokal IT-support blir du den första kontaktpersonen för att besvara tekniska frågor. Du kommer att arbeta i en av de mest moderna IT-miljöerna i världen tillsammans med ett globalt IT-team som finns över hela Europa. Du har ansvaret för att ge support på plats på kontoret och på byggarbetsplatserna. Du kommer också att svara på Servicedesk -samtal om grundläggande tekniska frågor och lösa dessa via telefon och fjärranslutning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Grundläggande felsökning IT -tjänster: e -post (Exchange Online), snabbmeddelanden (Teams), samarbete (SharePoint Online, Yammer, OneDrive), skrivare och nätverk
- Lösning av incidenter och serviceförfrågningar både på plats och via telefon med hjälp av fjärråtkomst
- Använda biljettsystem för att registrera och kategorisera incidenter. Skicka incidenter till andra IT-team
- Ta äganderätt av supportfrågor och söka stängning och se till att alla relevanta supportförfaranden följs
- Uppsättning och nedtagning av IT-utrustning och nätverk för nya eller färdigställda byggarbetsplatser


Detta är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 3 månader inledningsvis.

Din profil

Vi söker dig som har en examen i datavetenskap eller likande utbildning alternativt arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst. Vi ser att du har god kunskap och förståelse av grunderna i Windows 10-klient, Office 365, Active Directory. Vidare behärskar du svenska och engelska flytande samt har körkort. Som person arbetar du självständigt och kommunikativt för att förstå problemet och förklara lösningar. Vi ser även att du har tålamod och god koordinationsförmåga.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2021
  • Ansök senast: 13 april 2022

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024