OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en positiv lagspelare som älskar att ge högkvalitativ teknisk support? Tillsammans med kund söker vi en Service Desk-tekniker som är intresserade av att arbeta både dagtid inklusive vardagar och helger, och skiftarbete inklusive dag-, kvälls- och nattskift. Starten sker omgående, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Som en del av vår kunds affärsomvandling stärker de nu deras Service Desk för att kunna leverera högkvalitativ teknisk support till kundens teammedlemmar 24/7/365 och vi är redo att välkomna flera nya teammedlemmar.
Som Service Desk Technician kommer du att tillhöra Service Desk-avdelningen i Stockholm. Du kommer att hjälpa kundens anställda (och ibland gäster) med IT-, nätverks- och systemrelaterade frågor. Stöd kommer att ges till deras kollegor på hotellen men också som en walk-in funktion på kontoret. Du kommer att arbeta med support via telefon, i deras ärendehanteringssystem ServiceNow och ansikte mot ansikte.
Utöver traditionellt stödarbete får du möjlighet att delta i olika projekt, arbeta med förbättringar, samt ta ansvar för ett större system tillsammans med systemägare.
Du erbjuds
- Att få tillhöra en trevlig arbetsplats där företagskulturen är viktig och kollegorna är duktiga på att hjälpa och stärka varandra
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa en hög nivå av kundservice och support till våra kollegor och gäster.
* Spela in inkommande samtal i ITSM Tool (ServiceNow) och utför diagnostik och lösning med hjälp av Knowledge Base-artiklar och lösning
* Ta ägarskap och se till att användaren hålls informerad om hur felet fortskrider och att systemet hålls uppdaterat regelbundet
* Samarbeta med andra specialister eller IT Service Managers för att lösa mer utmanande och tidskrävande ärenden
* Eskalera till Incident Manager enligt Incidenthanteringsprocessen
* Samarbeta med andra avdelningar inom IT för att skapa problemfall och hjälpa kollegor med felsökning
* Hjälp på plats på hotellen med nya öppningar och nya varumärken
VI SÖKER DIG SOM
- Erfarenhet av att arbeta i en teknisk supportfunktion/servicedesk
- Erfarenhet av att stödja PC och Microsoft användarmiljöer
- Stor förståelse för nätverk
- Kunskap om ITIL-ramverket
- Erfarenhet från ett eller flera ärendehanteringssystem, ex ServiceNow.
- Full arbetsfärdighet i svenska och engelska
- Kan arbete dagtid, kvällstid och känner sig okej med att arbeta skiftarbete
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från hotellsystem, t.ex. Opera, Simphony
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med Azure AD
- Utbildning inom IT-området
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Can-Do attityd och en positiv lagspelare
- Problemlösande attityd
- Har en passion för att hjälpa andra
- Kan hantera många saker samtidigt, multitasking och förmåga att prioritera
- Hög nivå av inlärningsförmåga och anpassningsförmåga till agila arbetssätt
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231