IT-support till energibolag

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
Helpdeskhacker, IT-supporttekniker, 1st line support agent – kärt barn har många namn. Oavsett vad du vill kalla det så är du i grund och botten en problemlösare. Är du en person som gillar att hjälpa folk med IT relaterade problem så är detta tjänsten för dig! Hos vår kund kommer du använda dig av ett ärendehanteringssystem där olika ärenden trillar in. Dessa är sedan upp till dig att lösa. Dessa kan handla om allt från att skapa nya användarkonton till att ta reda på varför någons dator bara piper när man startar den. Är du duktig löser du de flesta case du får men åker du på en riktigt svårknäckt nöt och du inte ens lyckas lösa problemet med hjälp av dina kollegor eller Google så skickar du vidare ärendet till 2nd line. Dina nya kollegor är väldigt sociala och trevliga även om tempot ibland är högt – och det hoppas vi att du också är!

Utbildning/Erfarenhet
För att passa för detta uppdrag är det viktigt att du har minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Med andra ord bör du ha grundläggande teknisk kunskap och vara sådär härligt serviceminded och trevlig som man kan förvänta sig när man är i kontakt med en it-support. Är du dessutom en person som behärskar nedanstående program mm så tycker vi att du ska söka på en gång!
Vi söker dig som har goda kunskaper inom:

- Office
- Outlook, Exchange
- Active Directory
- hårdvara (bärbart och stationärt)
- skrivarhantering
-ärendehanteringssystem

Vill du bli en av oss?

Klicka då på ”Sök jobbet”-knappen och registrera ditt CV redan idag!
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08- 555 350 46

Välkommen med din ansökan!

Sökord: helpdesk helpdesktekniker first line firstline tekniker 1st line tekniker

Om oss
Wise IT AB är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 februari 2014

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024