OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Då vi nu växer behöver vi utöka vår kandidatbank.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu IT - support till First Line Service desk.
Den primära uppgiften är hjälpa slutanvändare med IT relaterade problem via telefon. Användare kan även kontakta desken via e-mail eller serviceportaler, vilket innebär att man arbetar ungefär halva dagen med att ta emot samtal och registrera ärenden medan andra delen av arbetsdagen ägnas åt att ringa ut på befintliga ärenden i en så kallad Back Office funktion. Det vanligaste ärendet man hanterar i Service Desk är lösenordåterställning eller accessproblem till miljön via fjärranslutningar eller liknande. Detta följs av konfigurationsfel i Microsoft Office paketet eller i Windows. Men det kan även innebära identifiering av hårdvaruproblem eller basal nätverksfelsökning.
Vem är du?
Service Desk är ansiktet mot kunden och dess slutanvändare, det är därför väldigt viktigt att kunna leverera ett bra kundbemötande. Det nås genom att ha ett brinnande supporthjärta men även ha en förståelse för vad det innebär att vara en del av en supportorganisation. Att bara vara trevlig mot slutanvändarna är inte tillräckligt för att en servicedesk ska vara framgångsrik. Då det inte endast är svensktalande kunder så behöver du ha goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
För att vara rätt person för denna tjänst så är det viktigt att följande ord passar in på dig som person:
- Social kompetens: Kunna styra samtal för att hålla samtalstider nere och lösningsgrader uppe samtidigt som man ger användaren god service.
- Teknikintresse: Nyfikenhet för teknik och ett intresse av att lära sig mer och nytt är ett måste för att kunna klara de snabba förändringar som man lever med i en Service Desk.
- Prestiglös: Att kunna släppa ett ärende vidare även om man vet hur man löser det, men vet att det kommer ta mer än 3-5 minuter att lösa.
- Stresstålig: First line kan vara ett väldigt stressigt arbete när det uppstår generella problem och samtalskön växer. Det är då viktigt att man kan arbeta på som vanligt och hålla sig till uppsatta mål och låta arbetsledningen hantera situationen.
- Punktlig: I och med att arbetet är väldigt strukturerat i ett schema för att möjliggöra att telefonin är rätt bemannad i alla lägen så är punktlighet och närvaro något som påverkar hela servicedesken väldigt mycket. Arbetet kan komma att innebära schemaläggning under hela dygnet och alla årets dagar.
- Anpassningsbar: Inom IT-branschen överlag så förändras saker ofta och snabbt så det är därför viktigt att man kan hantera nya arbetssätt och rutiner på ett bra sätt.
Vad gäller den tekniska kompetensen så är det önskvärt om man har kunskap och erfarenhet inom följande områden:
Active Directory
VPN (eller liknande fjärranslutning)
Windows XP, 7, 8
Microsoft Office
Outlook
Nätverk
PC hårdvara
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer. Vi kan erbjuda:
– Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
– Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
– Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
Kontaktperson
Intervjuer kommer ske fortlöpande varför vi välkomnar din ansökan redan idag. Frågor besvaras av ansvarig konsultchef Hanna Roos på 013 – 35 55 04 eller hanna.roos@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson
Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson
Tina Linnér
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81