IT support till globalt läkemedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med 2nd line ärenden i ett mulitinationellt läkemedelsbolag? Vill du arbeta i ett bolag som gör skillnad i människors liv? Här erbjuds du möjligheten att arbeta i ett engagerat team! Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag med fokus på att förbättra livskvaliteten för patienter med sällsynta sjukdomar. Vill du tillsammans med dem rädda liv och växa in i ett bolag där det finns chans till utvecklingsmöjligheter är detta rätt möjlighet för dig. Som 2nd line support kommer du att spela en avgörande roll i dina kollegors vardag att fortsätta kunna nå sina mål.

Du kommer ingå i ett supportteam bestående av 6 personer som arbetar med inhouse ärenden av kollegor i Sverige och internationellt. Du och ditt team arbetar i microsoft miljö och arbetar i huvudsak med incidenter rörande mjukvara. I detta team finns möjlighet att utvecklas och lära av seniora kollegor. När du börjar din nya roll finns en tydlig inskolningsplan där du under 2-3 veckor kombinerar teori med skuggning av kollegor för att succesivt ta dig an egna arbetsuppgifter. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du erbjuds
- Gedigen upplärning
- Arbeta i ett bolag som gör skillnad i människors liv
- Arbeta i ett team med seniora kollegor
- En långsiktig roll med en dedikerad karriärspartner på Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot och lösa 1st och 2nd line supportärenden
* Stötta kontor nationellt och internationellt, bla Tyskland, UK Frankrike, USA
* Kommunicera och stötta medarbetare över telefon och mail i iT ärenden


VI SÖKER DIG SOM

Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en IT-support eller ServiceDesk och hanterat både 1st- och 2nd line ärenden. Du har tidigare arbetat med Active Directory, Sharepoint, Azure och andra Microsoft-program. Viktigast av allt är att du har god vana att ge kundservice och har ett gott bemötande mot kunder.

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom Intune
- Kunskap inom Autopilot
- Arbetat med Appleprodukter
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2024
  • Ansök senast: 17 september 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


28 september 2024

Verksamhetsutvecklare till Sveriges nationella CSIRT

27 september 2024

IT-supporttekniker

27 september 2024