OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att leverera bra support till användare och vill fortsätta göra det i en ny miljö? Här har du en möjlighet att få jobba med bred IT-support hos en myndighet i Göteborg.
Här blir du en del av en mindre grupp som sköter IT-supporten lokalt. Användarna kontaktar er både över disk, face-to-face, via ärendehanteringssystem & via telefon vilket skapar en variation i arbetet under din arbetsvecka. Du utmanas ständigt av att kunna supportera egenutvecklade system som finns inom organisationen.
Arbetet utförs på plats på kontoret vid Gullbergsvass.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att leverera IT-support till användarna inom organisationen. Ni hjälper dem med egna applikationer, operativsystem, Office 365-relaterade problem, hårdvara (främst telefoner & datorer), Kontohantering ( AD, Active directory) och informationssäkerhet bland annat.
Ni arbetar även med installation, konfigurering och uppdatering av såväl nya som äldre klienter.
I rollen ingår ett kontinuerligt arbete med att uppdatera dokumentation och manualer för verksamheten. Vid driftstörningar hjälper du även till med att verksamheten blir informerad.
Kvalifikationer
Skall krav:
Du har minst 3 års praktisk erfarenhet av arbete i servicedesk med användarstöd, felsökning och lösning av tekniska problem samt ärendehantering.
Din erfarenhet ska omfatta kontohantering i Active Directory, klientadministration samt katalog- och filrättighetshantering.
Flytande svenska i tal & skrift
Meriterande:
Erfarenhet av att jobba enligt ITIL.
Erfarenhet av att arbeta med administration av Skype eller Teams
Som person är du serviceorienterad, lyhörd, flexibel, ordningsam, samt strukturerad i ditt arbetssätt. Du är även bra på att följa instruktioner och rutiner. För att passa i tjänsten ska du trivas med att hjälpa medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du har inga problem med att arbeta självständigt och har ett eget driv. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
För att vara den vi söker har du minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en IT-support.
Ansökan
2022-04-01 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Henrietta Bolander, konsultchef, henrietta.bolander@randstad.se
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044