OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Wrknest söker nu en IT helpdesk-medarbetare som vill ge teknisk support hos en av Sveriges främsta restauranggrossist på frukt & grönt. Grönsakshallen jobbar med att köpa, sälja och utveckla produkter som deras kunder inte kan klara sig utan. Det är i detta bolag en självklarhet att ta ansvar för moder jord och de strävar efter att vara en positiv förändringskraft i samhället. Här ges du möjligheten att supporta deras medarbetare med IT relaterade uppgifter högt som lågt, samtidigt som du bidrar till hållbarhet i alla led. Detta är en perfekt chans för dig som vill arbeta med olika saker inom flera IT- områden där du kan bygga karriären framåt.
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Starten är omgående och uppdraget sträcker sig 6-12 månader, med chans till överrekrytering efter det. Du kliver in i ett företag med en positiv attityd, kunniga kollegor och en hjälpsam miljö. Du kommer arbeta på deras kontor i Västberga i Stockholm.
Dina framtida arbetsuppgifter
I rollen kommer du tillsammans med ditt team ansvara för att ge support gällande mjuk- och hårdvara till företagets medarbetare. Du kommer ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och på plats där du blir första kontakten ut mot medarbetarna. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att köpa in hårvara, installera och konfigurera mjukvaran. Ditt dagliga arbete innebär arbete med Windows 10 (både hårvara och mjukvara), att hantera konton i Active Directory och Azure AD, att hands on lösa problem och felsöka i Outlook och Office 365, samt supporta medarbetare med olika problem inom IOS och andriod, fjärrstyrning etc. I din roll ingår även att hantera medarbetarnas accesskort och behörighet till dörrar.
Denna tjänst kommer erbjuda dig en stor variation inom IT-arbete och chansen att sätta dig in i ett gäng nya teknologier.
Vi söker dig som har
- Flytande språkkunskaper på svenska och engelska
- Ett intresse att av teknik och att ge teknisk support och en vilja att lära sig
- Arbetslivserfarenhet av någon form av IT-support/Helpdesk eller relevant utbildning inom IT
- Kunskaper inom Active Directory och Office 365
- B-körkort
Vi ser det som ett plus om du även har
- Erfarenhet av servicerelaterade arbeten
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är strukturerad, serviceinriktad, pedagogisk och har en förmåga att tänka logiskt och lösa problem. Vi ser också gärna att du har social kompetens, ett stort intresse av teknik och en otrolig hunger att lära dig nytt inom detsamma.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid, 100 % (h/v)
Anställningsform: Tillsvidareanställning hos Grönsakshallen Sorunda
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Grönsakshallen Sorunda
Grönsakshallen Sorunda är den personliga leverantören av främst frukt och grönt till restaurang- och storköksmarknaden och de triggas av att utvecklas tillsammans med Sveriges bästa krögare och världens bästa leverantörer. De är rikstäckande med lager i Stockholm, Göteborg och Hässleholm.