IT-support till härligt helpdeskteam i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Brinner du för IT och problemlösning? Är du en nyfiken och prestigelös person som gillar att ge god service? Har du dessutom tidigare erfarenhet inom teknisk support alternativt gått en IT-utbildning? Då kanske du är rätt person för oss!


Passar vi dig?

Wise IT är ett rekryterings- och konsultföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Ett jobb där du kan byta uppdrag om och när du vill. Uppdrag som vi letar upp till dig och som kan leda till en anställning eller värdefull erfarenhet. Vi står vi bakom dig hela vägen -- i ditt nästa steg.

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

Vi söker för kunds räkning en supporttekniker till deras härliga helpdeskteam bestående av 5-6 personer. Gemensamt för alla är ett tekniskt intresse och en stark servicekänsla. Tillsammans med dessa kommer du att ta emot samtal och mejl från både interna och externa användare. Du kommer till stor del arbeta med fjärrstyrning för att lösa ärendena. Arbetet kommer exempelvis att handla om kontoadministrering i Active Directory, installation och uppgradering av diverse program samt grundläggande felsökning. Du kommer arbeta i Microsoftbaserad miljö med Windows klientsupport.

Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Wise IT, men arbeta hos vår kund som sitter i fräscha lokaler strax söder om Stockholms innerstad. Arbetet är på heltid och främst under kontorstider måndag-fredag. Vissa kvällar och helger kan förekomma.


Vem är du?

Vi söker dig som du har tidigare erfarenhet av arbete i en helpdesk och/eller genomgått en IT-utbildning (gymnasial, YH eller KY). Vi ser gärna att du har goda kunskaper i något eller några av följande områden:


Windows 7/8/10
Active Directory
Exchange/Outlook
Microsoft Office


Meriterande:


Windows server 2008/2012
Citrix
ITIL


Utöver dina tidigare arbetserfarenheter och tekniska kompetensområden värdesätter vi högt vem du är som person. Vi förväntar oss att du:


har ett stort tekniskt intresse.
är serviceinriktad.
gillar problemlösning.
är nyfiken på att lära dig nya tekniker och system.
är en lagspelare som gillar att samarbeta.


Känner du att du uppfyller ovannämnda punkter kan vi erbjuda dig:


ett arbete med fokus på IT och teknik.
en roll där du dagligen kommer hjälpa andra människor och erbjuda god service.
utmaningen att lösa en rad olika problem.
möjligheten att utvecklas i din IT-roll och ständigt lära dig nya saker.
att bli en del av ett härligt gäng där alla hjälps åt och stöttar varandra.


Är du rätt person för oss?

Tveka inte att skicka in en CV-lös ansöka redan idag genom att besvara 6 snabba frågor! Urval sker löpande. Sedan får du gärna komplettera din ansökan genom att melja ditt CV till kandidatansvariga Johanna Nybom på johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy på rebecca.levy@wiseit.se. Vid frågor eller funderingar är du såklart välkommen att kontakta oss!

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 12 maj 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024