OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Har du ett brinnande intresse för IT och support? Gillar du att hjälpa andra och att förbättra arbetssätt internt? Kanske är du i början av din karriär och är ute efter en arbetsplats där du kan utvecklas och utmanas framåt? Då ska du fortsätta läsa!
IT Software söker nu en Support technician till sitt team i Stockholm. Rollen går ut på att bli bryggan mellan support och tekniska utvecklare. Denna roll är mycket mer än bara first line support, du kommer nämligen få ta mycket ansvar både på ett administrativt plan men också mot kunder. Rollen handlar inte bara om att jobba i befintliga processer. Det handlar om att ständigt förbättra processer och ta funktionen till nästa nivå. Du kommer att jobba i ett litet familjärt bolag där man får vara med och påverka organisationen som helhet. När du börjar på IT Software blir du en del av ett team där alla stöttar varandra och samarbetar, vilket innebär att du inte kommer vara ensam något steg på vägen.
Du erbjuds en varierande roll där arbetsuppgifterna sträcker sig från att supportera handläggare i användningen av produkterna till arbeta med produktportföljen som helhet. Vardagen kan se väldigt olika ut, men den kommer alltid att präglas av flexibilitet och ens egen vilja samt motivation. Bolaget har en stark och tydlig vision att hjälpa sina slutanvändare och på så sätt är du med och förbättrar vardagen för tusentals människor.
Vi söker dig som:
Vi söker dig som vill jobba med IT-support och vill utvecklas tillsammans med bolaget. Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du är drivande, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är analytisk och har ett lösningsorienterat förhållningssätt, med intresse för att förbättra arbetssätt. I din roll kommer du att ha kontakt både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar både svenska och engelska i skrift. Som person gillar du att ha många bollar i luften och har ett intresse för att ta mer ansvar framöver.
Vi ser gärna att du har något/några av följande:
- Intresse för teknik
- Meriterande om du har varit i kontakt med Rest API’s, Powershell eller Python
- Meriterande om har erfarenhet av SQL, Javascript, Active directory eller Azure
Om företaget:
IT Software tillhandahåller produkter och tjänster för digitalisering av organisationers affärsprocesser på den europeiska marknaden. De finns med hela vägen från implementation och support till förvaltning. Mjukvarorna de erbjuder hjälper andra bolag på ett smart och enkelt sätt att bli mer effektiva i verksamhetens processer, skapa automatiserade arbetsflöden och leverera bättre kundupplevelser. IT Softwares kunder är ofta medelstora bolag i varierande branscher som är i behov av att digitalisera, effektivisera och ta bort repetitiva arbetsuppgifter med hjälp av automation.
Ta denna chans och bli en del av ett drivande och inflytelserikt team med en stark kultur. De är måna om teambuilding och har IT software adventures varje kvartal som kan vara allt från skidresor eller att resa utomlands för att besöka leverantörer.
Om anställningen:
Anställningen är på heltid 100 %, det är en direktrekrytering som hanteras av Xamera AB där du blir anställd hos IT Software.
Xamera är karriärföretaget som ger dig möjlighet att ta ställning till de mest intressanta karriärmöjligheterna inom IT/Teknik & Ekonomi. Vårt mål är att hjälpa till att kickstarta karriären för dig som är ingenjör, ekonom eller teknisk profil till spännande möjligheter hos företag inom primärt IT- och tekniksektor.
Allmän information:
Ansök genom länken nedan! Hittar du den inte? Klicka här: https://xamera.teamtailor.com/jobs/2276059-it-support-till-it-software-solutions Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta alexandra.hanson@xamera.se. Vi tar intervjuer löpande, så skicka iväg din ansökan redan idag!
Startdatum: Februari/mars 2023
Ort: Sundbyberg
Publiceringsdatum: 2022-12-29